Zatímco Nico Rosberg kvalifikoval svůj vůz na skvělém šestém místě, Mark Webber dnes propadl a zítra bude startovat až sedmnáctý. Vinu nese podle Australana bohužel Nick.
Nico Rosberg, 6.Přes vícero incidentů pro mne skončila kvalifikace výborně. Trochu jsem to sice přehnal a dotkl se zdi, ale táta si ze mne dělal legraci a chválil mne za to, že využívám každého milimetru dráhy. Naštěstí to dopadlo dobře. Jsem moc spokojený.
Mark Webber, 17.Vůz byl dost rychlý na postup do druhé části kvalifikace, ale bohužel jsem se ve svém rychlém kole dostal před poslední zatáčkou za svého týmového kolegu, díky čemuž jsem ztratil cenný čas a nepostoupil. Nechci se vymlouvat, takové věci se stávají.
Poměrně neutrální stanovisko tiskového mluvčího ale jistě neodráží skutečnou náladu australského pilota, který byl po vystoupení z vozu skutečně hodně nahněvaný a v jednom z poskytnutých rozhovorů byl daleko kritičtější.
„Provozu na dráze se nelze vždy vyhnout, ale je skutečně nepříjemné, pokud vás zbrzdí týmový kolega. Jsem hodně naštvaný, Nico se má dívat do zrcátek,“ prohlásil Mark Webber.
Je ale otázkou, zda neměla kritika staršího jezdce směřovat především na pitwall jeho týmu, který je v kontaktu s oběma jezdci. Mohli Nica varovat před blížícím se Webberem v jeho rychlém kole.
Technický ředitel Williamsu Sam Michael sice vysvětlil příčinu potkání se obou vozů jednoho týmu na dráze tím, že změnili strategii z jednoho měřeného kola na dvě, přesto v této záležitosti není “centrum“ týmu tak úplně bez viny.
Foto: annimages.com
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.