Zatímco Nico Rosberg kvalifikoval svůj vůz na skvělém šestém místě, Mark Webber dnes propadl a zítra bude startovat až sedmnáctý. Vinu nese podle Australana bohužel Nick.
Nico Rosberg, 6.Přes vícero incidentů pro mne skončila kvalifikace výborně. Trochu jsem to sice přehnal a dotkl se zdi, ale táta si ze mne dělal legraci a chválil mne za to, že využívám každého milimetru dráhy. Naštěstí to dopadlo dobře. Jsem moc spokojený.
Mark Webber, 17.Vůz byl dost rychlý na postup do druhé části kvalifikace, ale bohužel jsem se ve svém rychlém kole dostal před poslední zatáčkou za svého týmového kolegu, díky čemuž jsem ztratil cenný čas a nepostoupil. Nechci se vymlouvat, takové věci se stávají.
Poměrně neutrální stanovisko tiskového mluvčího ale jistě neodráží skutečnou náladu australského pilota, který byl po vystoupení z vozu skutečně hodně nahněvaný a v jednom z poskytnutých rozhovorů byl daleko kritičtější.
„Provozu na dráze se nelze vždy vyhnout, ale je skutečně nepříjemné, pokud vás zbrzdí týmový kolega. Jsem hodně naštvaný, Nico se má dívat do zrcátek,“ prohlásil Mark Webber.
Je ale otázkou, zda neměla kritika staršího jezdce směřovat především na pitwall jeho týmu, který je v kontaktu s oběma jezdci. Mohli Nica varovat před blížícím se Webberem v jeho rychlém kole.
Technický ředitel Williamsu Sam Michael sice vysvětlil příčinu potkání se obou vozů jednoho týmu na dráze tím, že změnili strategii z jednoho měřeného kola na dvě, přesto v této záležitosti není “centrum“ týmu tak úplně bez viny.
Foto: annimages.com
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.