GP Kanady, kvalifikace: Alonso s Fisichellou vybojovali první řadu pro Renault. Druhou řadu obsadí Ice-Man Räikkönen a v kvalifikacích rychlý brzdič Jarno Trulli.
První patnáctiminutovka proběhla bez problémů, pouze Mark Webber si opět vybral smůlu a do zítřejšího závodu odstartuje až z 9. řady.
Druhou část zvládl nejhůře David Coulthard, který byl vůbec nejpomalejší. Do první desítky nepostoupil ani Christian Klien s druhým Red Bullem, přestože ještě v poslední minutě zajel desátý čas. Odsunul jej Villeneuve s BMW, když zajel provizorně nejrychlejší čas druhé patnáctiminutovky, ale pořadí se v závěru zamíchalo tak rychle, že ani on nepostoupil.
Přezouvání pneumatik v závěru fínálové části kvalifikace zahájilo Ferrari s oběma vozy už 9 minut před koncem. Nejrychlejší čas držel většinou Fisichella. Pět minut před koncem se o pole-position začali přetahovat M. Schumacher, Räikkönen a Alonso. Opět došlo na druhé přezouvání pneumatik a napínavou poslední minutu.
Räikkönen zajel měřené kolo viditelně na hranici možností svého McLarenu včetně riskantního průjezdu poslední šikanou, ale na Alonsův čas i tak ztratil 0,4s. Na třetí místo jej navíc odsunul Fisichella s druhým Renaultem. Až 5. čas zajel Michael Schumacher - zůstal za Jarnem Trullim! Velmi dobrý výkon podal Nico Rosberg.
Závod startuje zítra v 19:00 našeho času.
Foto: annimages.com
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.