Michael Schumacher i Felipe Massa pojedou v Kanadě s novými motory, které budou muset obstát ve dvou na motory velmi náročných závodech.
Hned o týden později se totiž koná Velká cena USA v Indianapolis. Zatímco v Montrealu se jede velká část okruhu dlouhými rovinkami na plný plyn, v Indianapolis je "rovinka" jen jedna, zato pořádná.
Paolo Martinelli, šéf motorářů Ferrari: "Pokud jde o motory, Montreal je docela náročný, protože se tam často zrychluje a jede se po dlouhých rovinkách. Potom je na řadě Indy, takže nás motoráře čekají dva těžké závody, asi nejtěžší dvojice závodů v sezóně. Připřavovali jsme se hodně zodpovědně. Prováděli jsme simulace a testovali v Le Castellet. Zapojili jsme do testů závodní i testovací piloty.
Zkoušeli jsme dlouhé jízdy a snažili se simulovat chování motorů v Kanadě a Indy. Obvykle se snažíme šetřit motory omezováním otáček a hlídáním teploty během volných tréninků, kdy pracujeme na nastavení. Ty poslední dvě nebo tři stovky otáček už nejsou pro motor zdravé. Ale v kvalifikaci a závodu nemáte na výběr, pokud nejste ve vedení s velkým náskokem. A to se letos ještě nepodařilo nikomu."
Foto: Scuderia Ferrari
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.