Patrick Head, spolumajitel stáje Williams, si zavzpomínal na nešťastnou sezonu 1994, kdy přišel o život při GP San Marina Ayrton Senna a v závěru roku prohrál Damon Hill titul se Schumacherem.
Ve finálovém závodě sezony 1994 v Adelaide spolu kolidovali Schumacher a Hill v důsledku čehož oba ze závodu odstoupili. Němec vedl šampionát o jeden bod a získal svůj první titul mistra světa Formule 1.
„Už tehdy jsme ve Williamsu nepochybovali o tom, že Michael získal titul nepoctivě, bylo to nestoudné a zřejmé, schválně poslal svůj Benetton do kolize. Vážně jsme zvažovali podání protestu, ale rok 1994 byl tragický, v Imole v našem voze zahynul Ayrton Senna. Nechtěli jsme vyhrát titul, jenž měl patřit jemu a už vůbec ne u stolu.“
Head však nikdy tuto skutečnost Schumacherovi nezapomenul a jeho touhu po vítězství označuje za chorobnou, neboť podle něj už v Adelaide 94 a v několika dalších případech ukázal Michel ochotu sáhnout po krajních prostředcích, aby dosáhl svých cílů. „Tohle sportovec v pravém slova smyslu nedělá, mne však jeho jednání nepřekvapuje, je to součást jeho povahy a v Monaku 06 to dokázal zase.“
Headův pohled se dá pochopit s ohledem na vyprovokovanou atmosféru boje o titul, bylo však zmíněné podání protestu skutečně u Williamsu zamítnuto jen kvůli tragické smrti Ayrtona Senny? Tou dobou měl totiž tým z Grove velké starosti s vyšetřováním příčiny Brazilcovy havárie a Patrick Head i Frank Williams byli vyšetřováni z možného podílu viny...
Foto: WilliamsF1 team
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.