Patrick Head, spolumajitel stáje Williams, si zavzpomínal na nešťastnou sezonu 1994, kdy přišel o život při GP San Marina Ayrton Senna a v závěru roku prohrál Damon Hill titul se Schumacherem.
Ve finálovém závodě sezony 1994 v Adelaide spolu kolidovali Schumacher a Hill v důsledku čehož oba ze závodu odstoupili. Němec vedl šampionát o jeden bod a získal svůj první titul mistra světa Formule 1.
„Už tehdy jsme ve Williamsu nepochybovali o tom, že Michael získal titul nepoctivě, bylo to nestoudné a zřejmé, schválně poslal svůj Benetton do kolize. Vážně jsme zvažovali podání protestu, ale rok 1994 byl tragický, v Imole v našem voze zahynul Ayrton Senna. Nechtěli jsme vyhrát titul, jenž měl patřit jemu a už vůbec ne u stolu.“
Head však nikdy tuto skutečnost Schumacherovi nezapomenul a jeho touhu po vítězství označuje za chorobnou, neboť podle něj už v Adelaide 94 a v několika dalších případech ukázal Michel ochotu sáhnout po krajních prostředcích, aby dosáhl svých cílů. „Tohle sportovec v pravém slova smyslu nedělá, mne však jeho jednání nepřekvapuje, je to součást jeho povahy a v Monaku 06 to dokázal zase.“
Headův pohled se dá pochopit s ohledem na vyprovokovanou atmosféru boje o titul, bylo však zmíněné podání protestu skutečně u Williamsu zamítnuto jen kvůli tragické smrti Ayrtona Senny? Tou dobou měl totiž tým z Grove velké starosti s vyšetřováním příčiny Brazilcovy havárie a Patrick Head i Frank Williams byli vyšetřováni z možného podílu viny...
Foto: WilliamsF1 team
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.