Mezinárodní automobilovou federací (FIA) prosazované zmrazení vývoje motorů může přinést snížení rozpočtů týmu Formule 1, ale také nemusí.
Vývoj hnacích agregátů je nesporně drahou záležitostí. V F1 panuje nyní nebývalá konkurence několika automobilek a soukromého Cosworthu. Každý chce vítězit a bez vývoje a jistých větších či menších prostředků to nepůjde.
Z tohoto pohledu se jeví návrh zmrazení vývoje motorů na určitou dobu ideálním krokem. Na co se však pozapomnělo je to, že mnoho specializovaných odborníků ztratí práci a kromě tohoto nepříznivého aspektu je tu ještě další. Tým schopný zajistit současný rozpočet při umělém snížení potřebných nákladů převede vzniklou rezervu do jiné oblasti, čímž ve skutečnosti k žádné úspoře nedojde a nadále budou probíhat závody nejen o mistrovské body, ale i o výši možného rozpočtu. Méně bohaté či vznikající týmy budou mít situaci znovu stejně obtížnou. Zmrazení vývoje v případě motorů se tak jeví poněkud polovičatým řešením, tolik charakteristickým pro Formuli 1 posledních let.
Když redukovat náklady uměle, pak se souhlasem všech a pořádně. Podobně jako v případě kvalifikace, také v tomto směru by mohlo jít příkladem Formuli 1 německé mistrovství cestovních vozů DTM, kde redukci finančních nákladů museli řešit také. Vyjma drobných změn přesně specifikovaných byl zmražen vývoj ve všech oblastech a s handicapovým systémem přítěže jsou závody divácky velmi atraktivní a o přední umístění bojují i jezdci s papírově méně konkurenceschopnými stroji, což lačné oko někdy znuděného diváka zaručeně přivede zpět k pozornosti…
Foto: Toyota Racing
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.