Mezinárodní automobilovou federací (FIA) prosazované zmrazení vývoje motorů může přinést snížení rozpočtů týmu Formule 1, ale také nemusí.
Vývoj hnacích agregátů je nesporně drahou záležitostí. V F1 panuje nyní nebývalá konkurence několika automobilek a soukromého Cosworthu. Každý chce vítězit a bez vývoje a jistých větších či menších prostředků to nepůjde.
Z tohoto pohledu se jeví návrh zmrazení vývoje motorů na určitou dobu ideálním krokem. Na co se však pozapomnělo je to, že mnoho specializovaných odborníků ztratí práci a kromě tohoto nepříznivého aspektu je tu ještě další. Tým schopný zajistit současný rozpočet při umělém snížení potřebných nákladů převede vzniklou rezervu do jiné oblasti, čímž ve skutečnosti k žádné úspoře nedojde a nadále budou probíhat závody nejen o mistrovské body, ale i o výši možného rozpočtu. Méně bohaté či vznikající týmy budou mít situaci znovu stejně obtížnou. Zmrazení vývoje v případě motorů se tak jeví poněkud polovičatým řešením, tolik charakteristickým pro Formuli 1 posledních let.
Když redukovat náklady uměle, pak se souhlasem všech a pořádně. Podobně jako v případě kvalifikace, také v tomto směru by mohlo jít příkladem Formuli 1 německé mistrovství cestovních vozů DTM, kde redukci finančních nákladů museli řešit také. Vyjma drobných změn přesně specifikovaných byl zmražen vývoj ve všech oblastech a s handicapovým systémem přítěže jsou závody divácky velmi atraktivní a o přední umístění bojují i jezdci s papírově méně konkurenceschopnými stroji, což lačné oko někdy znuděného diváka zaručeně přivede zpět k pozornosti…
Foto: Toyota Racing
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.