GP Velké Británie, kvalifikace: Fernando Alonso porazil Michaela Schumachera a odstartuje z prvního místa. Mezi letošní velké soupeře se skvělým výkonem dostal Kimi Räikkönen.
Hned v první části vypadli překvapivě Button, Webber a Trulli. Domácí Jenson Button zajel jen jedno pomalé kolo, po kterém jeho mechanici pracovali na voze a podruhé nestihl vyjet. Už počtvrté v řadě tak prohrává kvalifikační měření rychlosti s Barrichellem. Trulli nezajel žádný čas, pouze se po zahřívacím kole vrátil do boxů s hořícím motorem. V závěru Räikkönen neustál smyk v nájezdu do šikany Abbey-Farm a projel se pískem.
Druhá patnáctiminutovka přinesla velmi napínavý souboj o postupovou desátou pozici mezi Davidem Coulthardem a Ralfem Schumacherem, úspěšnější byl v poslední minutě pilot Toyoty. Do jedenácté řady se s ním postaví Nico Rosberg, dnes mnohem rychlejší než jeho týmový kolega Webber.
Opravdovým dramatem byl závěrečný dvacetiminutový souboj o pole-position. Po deseti minutách spalování paliva přezuli jezdci na nové pneumatiky a zajeli rychlá kola, po kterých bylo jasné, že o první řadu budou bojovat M. Schumacher, Alonso a Räikkönen. Stejně jako v Monaku nakonec většina pilotů přezula pneumatiky ještě jednou.
V posledních vteřinách překonal Alonso o 0,3s Schumachera. Jen těsně stihl do posledního měřeného kola vjet Räikkönen. Ani ten na Alonsa nestačil, ale Schumachera z první řady vytlačil a zaznamenal nejlepší startovní pozici McLarenu v letošní sezóně. Další skvělý výkon v kvalifikaci podal Rubens Barrichello, naopak Fisichella a Montoya zůstali daleko za svými týmovými kolegy v první řadě. Nejpomalejší z nejrychlejších jsou vozy BMW na konci první desítky.
Závod startuje zítra ve 13:00 našeho času.
Foto: annimages.com
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.