Francouzská stáj byla nejčastěji podezíraná z plánovaného odchodu z F1 po první velkém vítězství. Nedávno se i Renault upsal FIA do roku 2012.
A stáj Renault F1 nemusí mít obavy o finanční prostředky. Automobilka při prodeji osobních vozů těží z reklamy postavené na vítězstvích v F1 a má zájem znovu a znovu dokazovat, že Renault je lepší než ostatní týmy, než ostatní automobilky.
Carlos Ghosn, prezident Renaultu: "Máme v F1 dlouhodobý plán. Já ani společnost Renault jsme nikdy neuvažovali o odchodu z F1. Jsme tu proto, abychom přitahovali lidi, a děláme to dobře s dobrými výsledky. Co Renault vymýšlí je způsob, jak úspěchy v F1 přeměnit na prosperitu firmy. Přijde to v roce 2009. Připravujeme pro příští tři roky nové vozy, které budou těžit z halo efektu našich vítězství v F1.
Když jsme v F1, chceme být nejlepší. Poskytneme k tomu našemu týmu potřebné prostředky. Aliance Renault-Nissan je druhou nejvíce vydělávající společností v oblasti automobilového průmyslu. Uvolňování rozpočtu pro náš tým není problém, jsme na tom lépe než většina našich soupeřů. Náš tým je tu proto, aby předváděl to nejlepší. Neposkytneme jim nějaký rozpočet, abychom potom sledovali, čeho s tím dosáhnou. Naopak, tým vyhrává, dělají skvělou práci, a my jim dáme všechno, co budou potřebovat, aby v tom mohli pokračovat."
Flavio Briatore asi nemluví úplně pravdu, když tvrdí, že Renault vítězí s rozpočtem řádově menším než jeho soupeři. Ale Renault asi ví něco, co ostatní ne. Vždy, když byl ve Formuli 1, vždy vítězil.
Foto: Renault F1 Team
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.