Joaquin Verdegay, jeden z traťových komisařů při víkendové Grand Prix Monaka, hovoří o rozhodnutí, jaké musela komise učitin po kvalifikaci.
Michael Schumacher v poslední minutě kvalifikace, kdy držel nejrychlejší čas, po smyku zablokoval trať a zmařil tím snažení svých rivalů o zajetí rychlejšího kola, navíc pokazil rychlá kola dalším jezdcům. Renault podal stížnost s tvrzením, že Schumacher tak konal úmyslně.
Joaquin Verdegay pro italské noviny Gazzetta dello Sport: "Bylo to nepříjemné rozhodnutí. Nesměli jsme udělat chybu, v sázce byla jezdcova reputace. Nedokázali jsme s jistotou říct, jestli byl celý manévr od začátku úmyslný, ale potom Michael neudělal to, co ve stejné situaci dělal po celý víkend. Brzdil o 50% intenzivněji než v ostatních kolech. Potom udělal takový absolutně zbytečný a patetický pohyb volantem na druhou stranu, kterým se posunul dál o pět metrů a až v důsledku toho nemohl normálně projet zatáčku.
Ztratil nad vozem kontrolu v rychlosti 16 km/h. To je něco naprosto nepochopitelného. A motor zhasl pouze proto, protože to Michael chtěl, a proto nepodržel spojku. Tvrdil, že nemohl zařadit zpátečku, protože kolem jezdili ostatní, ale to mu přece v zařazení zpátečky nebránilo. Kdyby poškodil svoje Ferrari, možná bychom si řekli, že udělal jezdeckou chybu, a dál to nezkoumali. Takhle jsme neudělali nic jiného, než použili odstavec 116 sportovních pravidel, který říká: Ovlivní-li jezdec výsledky ostatních jezdců vlastní chybou, mohou být zrušeny všechny jeho časy."
Foto: Scuderia Ferrari
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.