Joaquin Verdegay, jeden z traťových komisařů při víkendové Grand Prix Monaka, hovoří o rozhodnutí, jaké musela komise učitin po kvalifikaci.
Michael Schumacher v poslední minutě kvalifikace, kdy držel nejrychlejší čas, po smyku zablokoval trať a zmařil tím snažení svých rivalů o zajetí rychlejšího kola, navíc pokazil rychlá kola dalším jezdcům. Renault podal stížnost s tvrzením, že Schumacher tak konal úmyslně.
Joaquin Verdegay pro italské noviny Gazzetta dello Sport: "Bylo to nepříjemné rozhodnutí. Nesměli jsme udělat chybu, v sázce byla jezdcova reputace. Nedokázali jsme s jistotou říct, jestli byl celý manévr od začátku úmyslný, ale potom Michael neudělal to, co ve stejné situaci dělal po celý víkend. Brzdil o 50% intenzivněji než v ostatních kolech. Potom udělal takový absolutně zbytečný a patetický pohyb volantem na druhou stranu, kterým se posunul dál o pět metrů a až v důsledku toho nemohl normálně projet zatáčku.
Ztratil nad vozem kontrolu v rychlosti 16 km/h. To je něco naprosto nepochopitelného. A motor zhasl pouze proto, protože to Michael chtěl, a proto nepodržel spojku. Tvrdil, že nemohl zařadit zpátečku, protože kolem jezdili ostatní, ale to mu přece v zařazení zpátečky nebránilo. Kdyby poškodil svoje Ferrari, možná bychom si řekli, že udělal jezdeckou chybu, a dál to nezkoumali. Takhle jsme neudělali nic jiného, než použili odstavec 116 sportovních pravidel, který říká: Ovlivní-li jezdec výsledky ostatních jezdců vlastní chybou, mohou být zrušeny všechny jeho časy."
Foto: Scuderia Ferrari
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.