Až na konci sezony se ukáže, zda nebylo rozhodnutí vedení monackého závodu v případě Schumacherovy diskvalifikace ze sobotní kvalifikace vlastně podpůrným prostředkem.
Ferrari po závodě nezvykle dlouho se svým prohlášením mlčelo, nakonec se žádná ostrá kritika očekávaná jejich fanoušky nekonala. Šéf týmu Jean Todt přiznal zklamání, ale spolu s technickým ředitelem Ross Brawnem i oběma jezdci konstatoval, že jejich motivací nemohou podobné situace otřást. „Umístění v závodě není odpovídající odměnou za naši připravenost, ale Michale bojoval od startu až do cíle a získané čtyři body jsou velmi důležité,“ uvedl Todt.
Brawn vyzdvihl pneumatiky Bridgestone, které byly dle jeho soudu excelentní. „Měnili jsme strategii u Michaela, abychom se vyhnuli provozu na dráze a několik pozic získali, ale safety car nám nepomohl a zase jsme na vedoucí jezdce ztratili. V závěru byl pak Michael velice rychlý, ale už bylo příliš pozdě.“
Samotného Schumachera reakce na jeho sobotní odstavení vozu v zatáčce Rascasse nepřekvapila. „Rozhodnutí komisařů mne šokovalo, ale za těch šestnáct let v F1 jsem na podobné situace zvyklý. V závodě jsem pak ukázal, že se opravdu nevzdávám, sezona je stále otevřená.“
Dost možná GP Monaka tým Ferrari ještě více semknula a podpořila jejich neutuchající touhu po návratu titulu mistra světa do Maranella...
Foto: Scuderia Ferrari
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.