GP Monaka, nejrychlejší kola závodu: Michael Schumacher s Ferrari překonal v dramatickém závěru nejrychlejší kolo Kimiho Räikkönena o dvě desetiny.
Vítěz závodu Alonso ztratil na Schumacherův nejlepší čas 0,5s. Räikkönenův čas je však poznamenán tím, že když jezdil s lehkým vozem před první zastávkou v boxech, brzdil jej Alonso. Znovu se prázdné nádrže nedočkal, M. Schumacher jej překonal čtyři kola před cílem.
Čtvrtý nejlepší čas zajel Mark Webber, který až do svého odstoupení většinou držel krok s Alonsem a Räikkönenem. Montoyovu dnešní malou konkurenceschopnost potvrzuje i tato tabulka. Se svým zkušeným týmovým kolegou se nemohl měřit Massa, na Schumiho ztratil v nejlepším čase 1,5s. Stejně mizerně jako v kvalifikaci se i dnes umístil Jenson Button, a také jeho nejrychlejší kolo je slabé, ale přesto rychlejší než Barrichellovo.
1. Michael Schumacher - Ferrari - 1:15.143 (74)2. Kimi Räikkönen - McLaren - 1:15.325 (19)3. Fernando Alonso - Renault - 1:15.671 (11)4. Mark Webber - Williams - 1:15.680 (23)5. Giancarlo Fisichella - Renault - 1:15.919 (58)6. Juan Pablo Montoya - McLaren - 1:16.008 (20)7. Felipe Massa - Ferrari - 1:16.612 (40)8. Jarno Trulli - Toyota - 1:17.180 (30)9. Nico Rosberg - Williams - 1:17.227 (43)10. Jenson Button - Honda - 1:17.300 (59)11. Nick Heidfeld - BMW - 1:17.319 (72)12. Rubens Barrichello - Honda - 1:17.320 (67)13. Tiago Monteiro - Midland - 1:17.329 (71)14. Scott Speed - STR - 1:17.481 (77)15. Ralf Schumacher - Toyota - 1:17.540 (72)16. Christijan Albers - Midland - 1:17.603 (77)17. Vitantonio Liuzzi - STR - 1:17.660 (75)18. Jacques Villeneuve - BMW - 1:17.767 (74)19. David Coulthard - Red Bull - 1:17.849 (45)20. Christian Klien - Red Bull - 1:17.930 (19)21. Takuma Sato - Super Aguri - 1:18.793 (39)22. Franck Montagny - Super Aguri - 1:19.104 (72)
Foto: Scuderia Ferrari
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.