Flavio Briatore se může vztekem zbláznit: Michael Schumacher nebyl penalizován za úmyslné zablokování tratě a Fisichella přijde o tři nejrychlejší časy.
Delegáti FIA a traťoví komisaři se po dnešní kvalifikaci na Velkou cenu Monaka zabývali dvěmi stížnostmi. První podal tým Renault proti uznání pole-position Michaela Schumachera, který podivným způsobem "odstavil" svoje Ferrari a znemožnil tak Alonsovi zajet rychlejší čas. Druhou stížnost podala stáj Red Bull proti pilotovi stáje Renault Fisichellovi, který blokoval Davida Coultharda v jeho rychlém kole.
Komise vydala oficiální prohlášení, ve kterém stojí, že Giancarlo Fisichella bude potrestán zrušením svých třech nejrychlejších časů v závěrečné části kvalifikace, což pro něj znamená, že se propadne na desáté místo, tedy za Montoyu, Barrichella, Coultharda a Trulliho.
O Michaelovi Schumacherovi ve zprávě nic není, což znamená, že pole-position platí, a že německý pilot podle komise nezablokoval trať úmyslně.
V kvalifikacích na předchozí závody si Giancarlo Fisichella několikrát stěžoval na pomalé jezdce, až na trati, kde se předjíždět prakticky nedá, ukázal "jak se to nemá dělat" a konečně se rázného rozhodnutí komise dočkal. Inu, tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu...až se donese pivo.
Foto: Renault F1 Team
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.