Michael Schumacher si vybojoval pole-position, ale podivným způsobem znemožnil zajetí rychlých kol Alonsovi, Räikkönenovi, Fisichellovi, a dalším.
Poté, co Michael Schumacher zajel nejrychlejší kolo, zablokoval trať v první části zatáčky Rascasse. Dostal smyk, v důsledku kterého se ocitl blízko pravé zdi a nemohl potom vytočit ostrou pravou zatáčku. S ještě lepším časem se blížil Alonso, ale uviděl žluté vlajky...
Rychlé kolo měl rozjeté i druhý pilot Renaultu Giancarlo Fisichella. Šéf Renaultu Flavio Briatore s technickým ředitelem Patem Symondsem se ihned po kvalifikaci vydali za ředitelem závodu Charliem Whitingem a podali protest proti uznání Schumacherova nejrychlejšího času.
Fernando Alonso: "Před poslední zatáčkou jsem měl čas o tři desetiny lepší, takže se dá říct, že bych byl určitě na pole-position. Z auta jsem dostal maximum. Chovalo se dobře a myslím, že máme skvělou strategii. Uvidíme, co se stane zítra. Po celý víkend se nám daří a o pole-position jsme přišli podivným způsobem. Doufejme, že nedělní závod bude dobrý."
Michael Schumacher: "V Rascasse jsem byl příliš široký a bohužel jsem zůstal na trati. Snažil jsem se zařadit zpátečku, ale v tom někdo přijížděl, tak jsem si to rozmyslel, a motor se zastavil."
Flavio Briatore: "Normálně tam odstavil auto, aby zablokoval ostatní! Tohle je typické pro Ferrari!"
Incident je vyšetřován a nejrychlejší čas Michael Schumachera zatím není oficiálně uznán.
Foto: Renault F1 Team
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.