Michael Schumacher si vybojoval pole-position, ale podivným způsobem znemožnil zajetí rychlých kol Alonsovi, Räikkönenovi, Fisichellovi, a dalším.
Poté, co Michael Schumacher zajel nejrychlejší kolo, zablokoval trať v první části zatáčky Rascasse. Dostal smyk, v důsledku kterého se ocitl blízko pravé zdi a nemohl potom vytočit ostrou pravou zatáčku. S ještě lepším časem se blížil Alonso, ale uviděl žluté vlajky...
Rychlé kolo měl rozjeté i druhý pilot Renaultu Giancarlo Fisichella. Šéf Renaultu Flavio Briatore s technickým ředitelem Patem Symondsem se ihned po kvalifikaci vydali za ředitelem závodu Charliem Whitingem a podali protest proti uznání Schumacherova nejrychlejšího času.
Fernando Alonso: "Před poslední zatáčkou jsem měl čas o tři desetiny lepší, takže se dá říct, že bych byl určitě na pole-position. Z auta jsem dostal maximum. Chovalo se dobře a myslím, že máme skvělou strategii. Uvidíme, co se stane zítra. Po celý víkend se nám daří a o pole-position jsme přišli podivným způsobem. Doufejme, že nedělní závod bude dobrý."
Michael Schumacher: "V Rascasse jsem byl příliš široký a bohužel jsem zůstal na trati. Snažil jsem se zařadit zpátečku, ale v tom někdo přijížděl, tak jsem si to rozmyslel, a motor se zastavil."
Flavio Briatore: "Normálně tam odstavil auto, aby zablokoval ostatní! Tohle je typické pro Ferrari!"
Incident je vyšetřován a nejrychlejší čas Michael Schumachera zatím není oficiálně uznán.
Foto: Renault F1 Team
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.