Závěr kvalifikace ovlivnily žluté vlajky po chybě Schumachera. Alonso na základě mezičasů zřejmě přišel o své další pole position ve prospěch nejvážnějšího konkurenta v boji o titul.
Za slunečného, ale chladnějšího počasí první kvalifikační část odstartoval Liuzzi. Díky obavám z možných žlutých a červených vlajek a následné nemožnosti zajet rychlý čas netradičně mezi prvními vyjížděli i favorité. Pouze Ferrari se nenechalo vyprovokovat a tým Jeana Todta výjezd obou jezdců pozdržel. Alonso nenechal nic náhodě a přes zbrždění pomalejším jezdcem šel do vedení, které však ihned ztratil ve prospěch Speeda. Obavy se však ukázaly oprávněnými. V polovině vymezeného času nezvládl Massa své Ferrari u Casina a zapíchl jeho nos do pneumatik. Nejrychlejšího Trulliho následně odsunul Fisichella, zlepšení času nejlepšího pokračovalo se jmény Alonso a Raikkonen. M. Schumacher se dostal do nezáviděníhodné situace, díky vynechanému prvnímu výjezdu měl k dispozici pouze jedno měřené kolo, jeho čas na postoupení mezi Top16 však stačil. Přes velké nasazení a značný risk se Satovi zázrak učinit nepodařilo a s Albersem, Monteirem, Speedem, Montagnym a Massou své účinkování v kvalifikaci ukončil mezi pětkou nejpomalejších a chybujícím Brazilcem.
Po polovině druhé vymezené patnáctiminutovky a dokončení měřeného kola byl v čele opět Raikkonen před oběma Renaulty. Rychlý byl i David Coulthard s vozem stáje Red Bull a oba jezdci Williamsu, jejichž výkon pokýváním hlavy ocenil spolumajitel stáje Patrick Head. Druhé skupina trojice kol na dráze nepřinesla už žádnou změnu, mimo TOP10 zůstali R. Schumacher, Klien, Liuzzi, Button, Villeneuve a Heidfeld, který svůj vůz odstavil do únikové zóny s technickými problémy ještě na dráze. Jenson Button tak poprvé právě v Monaku nebude na startu závodu v první desítce. Zdá se, že s postupně se lepšícími výkony Barrichella ztrácí na konkurenceschopnosti týmový kolega Jenson Button.
Rozhodující třetí část dnešní kvalifikace na GP Monaka obstaraly týmy McLaren, Renault a Williams se dvěma vozy, Ferrari Red Bull, Toyota a Honda s jedním monopostem. Tempo udával od začátku Montoya s McLarenem, ale jediným cílem všech jezdců bylo odkroužit dostatečně rychle následující kola před rozhodující fází s co možná nejnižší váhou vozu. Raikkonen vystřídal Montoyu, ale oba odsunul M. Schumacher v závěsu s Alonsem a Webberem. Závěr tabulky časů patřil Coulthardovi, Rosbergovi, Barrichellovi a Trullimu. Poslední letmá kola nakonec nepřinesla napínavý závěr, neboť první ze za sebou jedoucích favoritů Michael Schumacher chyboval v předposlední zatáčce a vyvěšené žluté vlajky znamenající nebezpečí na trati s sebou nesou i skutečnost nepočítání v té době dosaženého času.
Z pole position tak zítra odstartuje Michael Schumacher, kterého doplní v první řadě vedoucí jezdec průběžného pořadí Alonso. Druhá řada patří Webberovi a Raikkonenovi, třetí Fisichellovi a Montoyovi. Především pro Marka Webbera je dnešní kvalifikace velkou satisfakcí, ale nesmíme zapomenout ani na výkon kontroverzního Vitantonia Liuzziho, jehož třinácté místo před Buttonem a oběma BMW Sauber je nesporně úspěchem.
Je otázkou, zda bude Fernando Alonso a jeho fanoušci Schumacherovi věřit, že své Ferrari nenechal uklouznout v úzké zatáčce Rascasse záměrně…
Foto: Scuderia Ferrari
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.