Lewis Hamilton si včera zajistil pole-position do dnešního závodu GP2 v Monte Carlu, poprvé v GP2 odstartuje z prvního místa. Nikde neupoutá pozornost důležitých lidí lépe než v Monaku.
Podle Rona Dennise, šéfa a spolumajitele stáje McLaren Mercedes, není otázkou, jestli bude Lewis Hamilton závodit ve Formuli 1, ale pouze kdy. Dennis se o Hamiltona zajímá už od jeho prvních výborných výsledků v letošní sezóně.
Ron Dennis pro agenturu Reuters: "Ve Formuli 1 bude, o tom není pochyb. Uvažujeme o něm, ale teď se musí soustředit na GP2 a my jej z toho nebudeme vyrušovat. Až naznám, že je vhodný okamžik, dáme mu příležitost testovat a pořádně si zařídit auto F1. Podle toho, jak se mu bude dařit, se spolu rozhodneme, co pro něj bude nejlepší."
Znamená to, že by snad Hamilton v příští sezóně mohl doopravdy obsadit dosud neobsazené místo po boku Fernanda Alonsa v McLarenu? "Samozřejmě, naše jezdecká sestava pořád není jistá. Máme volná dvě místa. Lidé se pořád ptají, jestli za nás může závodit. Samozřejmě, že to není nemožné, ale je to jen jedna z možností. Nevíme, jestli s námi zůstane jeden ze současných dvou pilotů. Ještě je příliš brzy na takováto rozhodnutí. Rozhodneme se, až budeme muset."
Zdá se, že Lewis Hamilton by mohl pro McLaren testovat. To by jistě nebylo špatné místo, zvlášť pokud by zůstal Montoya a o rok později z McLarenu odešel také. Před čtrnácti dny Ron Dennis tvrdil, že jména závodních pilotů bude znát do měsíce.
Foto: Hoch Zwei
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.