Lewis Hamilton si včera zajistil pole-position do dnešního závodu GP2 v Monte Carlu, poprvé v GP2 odstartuje z prvního místa. Nikde neupoutá pozornost důležitých lidí lépe než v Monaku.
Podle Rona Dennise, šéfa a spolumajitele stáje McLaren Mercedes, není otázkou, jestli bude Lewis Hamilton závodit ve Formuli 1, ale pouze kdy. Dennis se o Hamiltona zajímá už od jeho prvních výborných výsledků v letošní sezóně.
Ron Dennis pro agenturu Reuters: "Ve Formuli 1 bude, o tom není pochyb. Uvažujeme o něm, ale teď se musí soustředit na GP2 a my jej z toho nebudeme vyrušovat. Až naznám, že je vhodný okamžik, dáme mu příležitost testovat a pořádně si zařídit auto F1. Podle toho, jak se mu bude dařit, se spolu rozhodneme, co pro něj bude nejlepší."
Znamená to, že by snad Hamilton v příští sezóně mohl doopravdy obsadit dosud neobsazené místo po boku Fernanda Alonsa v McLarenu? "Samozřejmě, naše jezdecká sestava pořád není jistá. Máme volná dvě místa. Lidé se pořád ptají, jestli za nás může závodit. Samozřejmě, že to není nemožné, ale je to jen jedna z možností. Nevíme, jestli s námi zůstane jeden ze současných dvou pilotů. Ještě je příliš brzy na takováto rozhodnutí. Rozhodneme se, až budeme muset."
Zdá se, že Lewis Hamilton by mohl pro McLaren testovat. To by jistě nebylo špatné místo, zvlášť pokud by zůstal Montoya a o rok později z McLarenu odešel také. Před čtrnácti dny Ron Dennis tvrdil, že jména závodních pilotů bude znát do měsíce.
Foto: Hoch Zwei
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.