Lewis Hamilton si včera zajistil pole-position do dnešního závodu GP2 v Monte Carlu, poprvé v GP2 odstartuje z prvního místa. Nikde neupoutá pozornost důležitých lidí lépe než v Monaku.
Podle Rona Dennise, šéfa a spolumajitele stáje McLaren Mercedes, není otázkou, jestli bude Lewis Hamilton závodit ve Formuli 1, ale pouze kdy. Dennis se o Hamiltona zajímá už od jeho prvních výborných výsledků v letošní sezóně.
Ron Dennis pro agenturu Reuters: "Ve Formuli 1 bude, o tom není pochyb. Uvažujeme o něm, ale teď se musí soustředit na GP2 a my jej z toho nebudeme vyrušovat. Až naznám, že je vhodný okamžik, dáme mu příležitost testovat a pořádně si zařídit auto F1. Podle toho, jak se mu bude dařit, se spolu rozhodneme, co pro něj bude nejlepší."
Znamená to, že by snad Hamilton v příští sezóně mohl doopravdy obsadit dosud neobsazené místo po boku Fernanda Alonsa v McLarenu? "Samozřejmě, naše jezdecká sestava pořád není jistá. Máme volná dvě místa. Lidé se pořád ptají, jestli za nás může závodit. Samozřejmě, že to není nemožné, ale je to jen jedna z možností. Nevíme, jestli s námi zůstane jeden ze současných dvou pilotů. Ještě je příliš brzy na takováto rozhodnutí. Rozhodneme se, až budeme muset."
Zdá se, že Lewis Hamilton by mohl pro McLaren testovat. To by jistě nebylo špatné místo, zvlášť pokud by zůstal Montoya a o rok později z McLarenu odešel také. Před čtrnácti dny Ron Dennis tvrdil, že jména závodních pilotů bude znát do měsíce.
Foto: Hoch Zwei
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.