Technický ředitel Ferrari předpokládá, že v sobotu nás čeká nejnapínavější kvalifikace letošní sezóny. Na krátkém a úzkém okruhu v Monte Carlu bude hodně rušno.
Ferrari se natají zklamáním po včerejších trénincích a technický ředitel Ross Brawn má o čem přemýšlet při plánování strategie pro sobotní kvalifikaci a především nedělní závod. V kvalifikaci očekává hlavně časté červené vlajky a velké napětí.
Ross Brawn: "Bude to hodně zábavné. Někdo určitě doplatí na chybu někoho jiného. V Monaku bude tato kvalifikace velkou loterií. Myslím, že riziko můžete trochu snížit jedině tím, že odhadnete správný čas, kdy vyjet na trať. Také bude těžké vybrat pneumatiky, ty nejměkčí budou dobré na jedno kolo v kvalifikaci, ale tvrdší vydrží déle pro závod. To je další věc, se kterou musíme před kvalifikací počítat.
V Monaku bude kvalifikace o velkém riziku. V první části bude nutné zajet rychlé kolo při jakékoliv příležitosti. Daleko napínavější bude druhá část, bude nutné vyjet v té nejlepší chvíli. Hodně týmů použije v této části kvalifikace nové pneumatiky a trať se bude hodně pogumovávat. Ve třetí části budou všichni venku na poslední chvíli a to bude hodně zajímavé."
Foto: Scuderia Ferrari
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.