Monako, 2. trénink: Alex Wurz a Anthony Davidson odpoledne překonali závodní jezdce Montoyu i Alonsa. Sobotní kvalifikace bude jistě dramatická a přerušovaná.
Kimi Räikkönen musel na konci prvního tréninku odstavit svůj monopost v šikaně "swimming pool" a modrý dým nenasvědčuje ničemu jinému, než penalizaci 10 míst na startovním roštu za výměnu motoru.
Po pěti minutách byl trénink pozastaven kvůli plastovému sloupku, který při průjezdu zatáčkou Tabac utrhl a odhodil doprostřed dráhy Anthony Davidson. O dvacet minut později zařídil testman Hondy červené vlajky znovu, když po nedotáčivém smyku v Sainte Devote narazil do bariéry z pneumatik, pravděpodobně v důsledku poškození zavěšení při dotyku zdi v závěrečné zatáčce Rascasse.
Znovu byly červené vlajky vyvěšeny po nehodě Roberta Kubici, pátečního testovacího pilota Williamsu. Ten dostal pro změnu přetáčivý smyk na výjezdu z šikany a zádí narazil do bariéry. Mechanici museli jeho monopost odtlačit do boxů na kolečkovém zvedáku. Tiago Monteiro z neznámých důvodů odstavil vůz Midland.
Druhá polovina tréninku proběhla bez přerušení. Jediné dvě malé únikové zóny využívali Giorgio Mondini s Midlandem a Franck Montagny se Super Aguri. V závěrečných minutách testovali Kimi Räikkönen a Fernando Alonso. Alonso si několikrát zariskoval na vysokých obrubnících, centimetry od betonových zdí.
Pořadatelé letos změnili prostředí boxů a poslední sektor okruhu. Šikana Rascasse byla zrušena, zůstala z ní pouze poslední ostrá pravá zatáčka. Po odbočení do pit-lane zatočí jezdci téměř o 180° a boxová ulička se táhne v protisměru podél zadní rovinky. Na konci se jezdci vracejí zpět do první zatáčky Sainte Devote. Týmy tak získaly více prostoru v paddocku, ale zastávky v boxech budou delší.
Foto: WilliamsF1 Team
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.