Monako, 2. trénink: Alex Wurz a Anthony Davidson odpoledne překonali závodní jezdce Montoyu i Alonsa. Sobotní kvalifikace bude jistě dramatická a přerušovaná.
Kimi Räikkönen musel na konci prvního tréninku odstavit svůj monopost v šikaně "swimming pool" a modrý dým nenasvědčuje ničemu jinému, než penalizaci 10 míst na startovním roštu za výměnu motoru.
Po pěti minutách byl trénink pozastaven kvůli plastovému sloupku, který při průjezdu zatáčkou Tabac utrhl a odhodil doprostřed dráhy Anthony Davidson. O dvacet minut později zařídil testman Hondy červené vlajky znovu, když po nedotáčivém smyku v Sainte Devote narazil do bariéry z pneumatik, pravděpodobně v důsledku poškození zavěšení při dotyku zdi v závěrečné zatáčce Rascasse.
Znovu byly červené vlajky vyvěšeny po nehodě Roberta Kubici, pátečního testovacího pilota Williamsu. Ten dostal pro změnu přetáčivý smyk na výjezdu z šikany a zádí narazil do bariéry. Mechanici museli jeho monopost odtlačit do boxů na kolečkovém zvedáku. Tiago Monteiro z neznámých důvodů odstavil vůz Midland.
Druhá polovina tréninku proběhla bez přerušení. Jediné dvě malé únikové zóny využívali Giorgio Mondini s Midlandem a Franck Montagny se Super Aguri. V závěrečných minutách testovali Kimi Räikkönen a Fernando Alonso. Alonso si několikrát zariskoval na vysokých obrubnících, centimetry od betonových zdí.
Pořadatelé letos změnili prostředí boxů a poslední sektor okruhu. Šikana Rascasse byla zrušena, zůstala z ní pouze poslední ostrá pravá zatáčka. Po odbočení do pit-lane zatočí jezdci téměř o 180° a boxová ulička se táhne v protisměru podél zadní rovinky. Na konci se jezdci vracejí zpět do první zatáčky Sainte Devote. Týmy tak získaly více prostoru v paddocku, ale zastávky v boxech budou delší.
Foto: WilliamsF1 Team
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny