Přední týmy jezdí do Monaka s tím, že je čeká těžký závod. Slabší týmy cítí příležitost. V úzkých ulicích Monte-Carla rozhodují jezdecké schopnosti a kvality podvozku.
Při troše štěstí může bezchybný jezdecký výkon v Monaku přinést mnohem lepší umístění, než na ostatních okruzích. V minulých letech to překvapivým vítězstvím dokázali David Coulthard s McLarenem nebo Jarno Trulli s Renaultem.
Důležité je uspět v kvalifikaci a na startu a mít přitom dostatek paliva pro dostatečné odsunutí první a většinou jediné zastávky v boxech. Předjíždění je v Monaku skoro nemožné, i když loni jsme viděli předjížděcích manévrů hned několik.
Christijan Albers: "Velká cena Monaka je vždycky něčím zvláštní. Okruh má nějaké kouzlo, jede se v ulicích, kolem velkých jachet a člunů, o tom je Monako. Trať je pro jezdce vzrušující a nedovoluje žádné chyby. Smolaři z jiných okruhů tady mají větší šanci, protože tady nehraje takovou roli velká rychlost na rovinkách. Je to ten typ tratě, kde může riskatní jízdou vyniknout dobrý pilot, takže do toho jdu opravdu s chutí."
Christijan Albers hovoří, jako kdyby předpokládal, že vynikne díky svým řidičským schopnostem. Pokusil se o to i loni, ale svým monopostem Minardi po hodinách dokonale zablokoval polovinu startovního pole.
Foto: annimages.com
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny