Přední týmy jezdí do Monaka s tím, že je čeká těžký závod. Slabší týmy cítí příležitost. V úzkých ulicích Monte-Carla rozhodují jezdecké schopnosti a kvality podvozku.
Při troše štěstí může bezchybný jezdecký výkon v Monaku přinést mnohem lepší umístění, než na ostatních okruzích. V minulých letech to překvapivým vítězstvím dokázali David Coulthard s McLarenem nebo Jarno Trulli s Renaultem.
Důležité je uspět v kvalifikaci a na startu a mít přitom dostatek paliva pro dostatečné odsunutí první a většinou jediné zastávky v boxech. Předjíždění je v Monaku skoro nemožné, i když loni jsme viděli předjížděcích manévrů hned několik.
Christijan Albers: "Velká cena Monaka je vždycky něčím zvláštní. Okruh má nějaké kouzlo, jede se v ulicích, kolem velkých jachet a člunů, o tom je Monako. Trať je pro jezdce vzrušující a nedovoluje žádné chyby. Smolaři z jiných okruhů tady mají větší šanci, protože tady nehraje takovou roli velká rychlost na rovinkách. Je to ten typ tratě, kde může riskatní jízdou vyniknout dobrý pilot, takže do toho jdu opravdu s chutí."
Christijan Albers hovoří, jako kdyby předpokládal, že vynikne díky svým řidičským schopnostem. Pokusil se o to i loni, ale svým monopostem Minardi po hodinách dokonale zablokoval polovinu startovního pole.
Foto: annimages.com
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.