Přední týmy jezdí do Monaka s tím, že je čeká těžký závod. Slabší týmy cítí příležitost. V úzkých ulicích Monte-Carla rozhodují jezdecké schopnosti a kvality podvozku.
Při troše štěstí může bezchybný jezdecký výkon v Monaku přinést mnohem lepší umístění, než na ostatních okruzích. V minulých letech to překvapivým vítězstvím dokázali David Coulthard s McLarenem nebo Jarno Trulli s Renaultem.
Důležité je uspět v kvalifikaci a na startu a mít přitom dostatek paliva pro dostatečné odsunutí první a většinou jediné zastávky v boxech. Předjíždění je v Monaku skoro nemožné, i když loni jsme viděli předjížděcích manévrů hned několik.
Christijan Albers: "Velká cena Monaka je vždycky něčím zvláštní. Okruh má nějaké kouzlo, jede se v ulicích, kolem velkých jachet a člunů, o tom je Monako. Trať je pro jezdce vzrušující a nedovoluje žádné chyby. Smolaři z jiných okruhů tady mají větší šanci, protože tady nehraje takovou roli velká rychlost na rovinkách. Je to ten typ tratě, kde může riskatní jízdou vyniknout dobrý pilot, takže do toho jdu opravdu s chutí."
Christijan Albers hovoří, jako kdyby předpokládal, že vynikne díky svým řidičským schopnostem. Pokusil se o to i loni, ale svým monopostem Minardi po hodinách dokonale zablokoval polovinu startovního pole.
Foto: annimages.com
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.