Toyota za svými cíli zaostává, přestože odstranila problémy s pneumatikami z úvodu sezony, o vítězství v závodech zatím rozhodně nebojuje.
Tým však slibuje změnu, brzkou. Na GP Monaka by už měli mít oba jezdci nový monopost TF106B, který byl testován tento týden. Nový šéf oddělení šasi Vasselon je velmi optimistický.
„V každém kole bychom s novým autem měli být o dvě až tři desetiny rychlejší, ale hlavní výhodou nového vozu bude to, že se nám otevřou další možnosti pro sezónní vývoj.“
Vasselon nahradil slavného Mika Gascoyna, ale o odchodu svého předchůdce hovořit konkrétněji nechce, pouze připustil, že se filozofie budoucnosti v podání Toyoty a Gascoyneho rozešly.
„Mike je však skutečný odborník a mnohému jsem se u něj naučil, především je schopen neochvějně stát za svými rozhodnutími, která se ukáží být dobrými až později.“
V souvislosti s Toyotou se objevily spekulace o zájmu o Coultharda, především pro jeho zkušenosti s vývojem a přípravou vozu. Jezdcův manažér a bývalý závodník Martin Brundle však nechtěl tuto otázku komentovat, pouze konstatoval, že jednají s Red Bull a sám Coulthard několikrát opakoval, že by chtěl zase závodit v autě postaveném Adrianem Neweyem…
Foto: Michelin / DPPI
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.