Korupce má mnoho podob a najdeme ji v mnoha oblastech lidského působení. V podstatě jde o získání něčeho lepšího na úkor konkurence za úplatu či protislužbu.
Slyšíme o ní dnes a denně a mnoho jejích aktérů hřeší na to, že slovo “korupce“ nechává ostatní nevšímavými díky otupělosti z opakování. Jiného názoru je ale zakladatel týmu F1 Jordan.
Eddie Jordan se vrátil k nedávnému výběru dvanáctého týmu do sezony 2008, který provedla Mezinárodní automobilová federace FIA. Vybraným byl tým Davida Richardse a jeho skupiny Prodrive.
„Jsem zklamaný a se mnou jistě mnoho dalších,“ říká k výběru Jordan, jenž byl mezi dvaadvaceti zájemci také. „Ne proto, že vybrali Richardse, šanci jsem zkusil, ale jiní byli lepší. Zklamaný jsem proto, protože nebyla stanovena žádná kritéria výběru.“
Charismatický Ir se podivuje nad “výběrovým řízením“, jehož podmínky a požadavky nebyly nikdy konkretizovány a dodává: „Prezident Mosley pouze volbu zdůvodnil tím, že je Prodrive nejlépe připravený, ale jaké bylo vlastně měřítko připravenosti?“
Bude podobným způsobem postupovat FIA také za rok při výběru monopolního dodavatele pneumatik pro rok 2008 a dále? Pokud ano, možná se k Jordanovi přidají i další s podobným názorem…
Foto: BAR Honda
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.