Vrátit se po přestávce do světa závodů Grand Prix Formule 1 je náročné a jen těm nejlepším se to podařilo úspěšně.
Mezi úspěšné navrátilce do F1 patří například trojnásobný šampion Niki Lauda, který vynechal tři sezony, aby po dalších dvou letech aklimatizace přidal v roce 1984 na své konto třetí titul s McLarenem TAG Porsche. Také Alain Prost se po roční přestávce a výpovědi z Ferrari vrátil ve špičkovém Williamsu Renault pro svůj čtvrtý titul.
Mnozí tak úspěšní ale nebyli, své o tom může říci Nigel Mansell a koneckonců i Jacques Villeneuve. „Proti roku 2003 byly vozy o dvě sekundy na kolo rychlejší, byl to velký rozdíl a především v kondici jsem s tím měl problémy. Také se k tomu přidaly problémy s elektronickými systémy.“ JV, mistr světa z roku 1997, po svém návratu za volantem Sauberu sklízel velkou kritiku.
„Své sehrálo i to, že Sauber neměl peníze, nemohli jsme testovat tolik jako soupeři a já neměl k dispozici vůz, který by vyhovoval mému stylu.“ U BMW je to ale jiné a forma kanadského jezdce šla výrazně nahoru. S Nickem Heidfeldem zatím letos hraje vyrovnanou partii.
Závěr? Pokud se vracet, pak jen se špičkovým týmem (Williams a Prost) nebo bohatým a vlivným investorem v zádech (TAG a Lauda).
Foto: Sauber Petronas
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.