Výrobce motorů se zatím etabloval do pozice nejsilnějšího dodavatele hnacích agregátů, za jejichž nákup musí týmy platit. Do budoucna chce dále expandovat.
Cosworth si velmi cení současné spolupráce s týmem Sira Franka Williamse a Patricka Heada. Přestože chtějí dodávat motory i další stáji, prioritou pro ně zůstává prodloužení smlouvy s Williamsem.
„V první řadě chceme prodloužit smlouvu s Williamsem, ale budeme jednat i s jinými týmy. Ideální by bylo dodávat motory v roce 2007 dvěma týmům a v roce 2008 třem týmům F1.“
Soukromý výrobce je v poněkud jiném postavení než automobilky, Bernard Ferguson vysvětlil situaci. Důvodem, proč chce Cosworth expandovat je, že má továrna dlouhodobě kapacitu zásobovat až tři týmy F1, ale stěžejním faktorem je skutečnost, že čím více týmů se bude finančně na vývoji podílet, tím levnější budou motory a rychlejší jejich aktualizace.
Williams však do podpisu nespěchá a snaží se vytěžit ze situace co nejvíce. Jednou z častých spekulací je spolupráce s Toyotou, kdy by používal tým z Grove motory pod značkou Lexus...
Foto: annimages.com
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.