Příští sezona se blíží stejně rychle jako ubíhá ta stávající a týmy, zejména jejich vedení, se musí starat nejen o přítomnost, ale především o co možná nejvyšší konkurenceschopnost v budoucnu.
S definitivním odchodem Michelinu a monopolem japonského dodavatele Bridgestone v roce 2007 se z boxů objevují stále častější a konkrétnější obavy. Ferrari dlouhodobě úzce spolupracuje s Bridgestone a přes loňskou sporadickou kritiku vždy těžilo z výsostného postavení.
Ron Dennis z McLarenu Mercedes a Flavio Briatore z Renaultu žádají po FIA taková opatření, aby stáje používající japonské pneumatiky už letos neměly v příštím roce výhody z jejich znalostí, čehož chtěly bezesporu využít Williams a Toyota při svém loňském přestupu.
Briatore v zásadě s monopolem souhlasí, neboť tak bude moci FIA snadněji kontrolovat rychlost vozů a týmům se sníží náklady. „Musíme dosáhnout toho, aby neměly týmy nyní s Bridgestone spolupracující proti zbytku pole výhody. Není to namířeno proti Ferrari, chceme ale stejné podmínky pro všechny, aby neměl někdo výhody.“
Briatore je přesvědčen o tom, že je nyní ideální doba pro návrat ke slickům, jejichž konstrukce i směsi jsou proti současným drážkovaným pneumatikám výrazně odlišné.
Flavio Briatore šéfuje aktuálně nejlepšímu týmu Formule a mnohokrát v minulosti prokázal zdravý úsudek a oprávněnost svých kritik i návrhů...
Foto: annimages.com
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.