Příští sezona se blíží stejně rychle jako ubíhá ta stávající a týmy, zejména jejich vedení, se musí starat nejen o přítomnost, ale především o co možná nejvyšší konkurenceschopnost v budoucnu.
S definitivním odchodem Michelinu a monopolem japonského dodavatele Bridgestone v roce 2007 se z boxů objevují stále častější a konkrétnější obavy. Ferrari dlouhodobě úzce spolupracuje s Bridgestone a přes loňskou sporadickou kritiku vždy těžilo z výsostného postavení.
Ron Dennis z McLarenu Mercedes a Flavio Briatore z Renaultu žádají po FIA taková opatření, aby stáje používající japonské pneumatiky už letos neměly v příštím roce výhody z jejich znalostí, čehož chtěly bezesporu využít Williams a Toyota při svém loňském přestupu.
Briatore v zásadě s monopolem souhlasí, neboť tak bude moci FIA snadněji kontrolovat rychlost vozů a týmům se sníží náklady. „Musíme dosáhnout toho, aby neměly týmy nyní s Bridgestone spolupracující proti zbytku pole výhody. Není to namířeno proti Ferrari, chceme ale stejné podmínky pro všechny, aby neměl někdo výhody.“
Briatore je přesvědčen o tom, že je nyní ideální doba pro návrat ke slickům, jejichž konstrukce i směsi jsou proti současným drážkovaným pneumatikám výrazně odlišné.
Flavio Briatore šéfuje aktuálně nejlepšímu týmu Formule a mnohokrát v minulosti prokázal zdravý úsudek a oprávněnost svých kritik i návrhů...
Foto: annimages.com
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.