Oba týmy byly na základě předsezonních testů pasovány do role favoritů letošní sezony. Skutečnost je ale zatím poněkud jiná. Ron Dennis a Nick Fry se pokusili vysvětlit situaci.
Šéf továrního týmu Hondy Nick Fry je přesvědčen o tom, že i když nejsou hlavními favority, patří spolu s Renaultem, Ferrari a McLarenem mezi nejsilnější čtveřici stájí této sezony. „Bude zajímavé poslouchat, co odpoví Ron Dennis, stále pracujeme na tom, porazit všechny soupeře, rozhodně se nevzdáváme. Měl bych starosti, pokud bychom seděli a přemýšleli, jakou cestou se dát, co zkusit. To ale není naše situace. Musíme se zlepšit v řadě oblastí, využití pneumatik, motor, aerodynamika. Máme skvělé jezdce a špičkové inženýry, odhodlání, víru celou řadu nápadů, které testujeme a zkoušíme.“
Fry za svoje působení v F1 poznal, že důležité je vytrvat v pohybu. „Možná se to podaří zítra, možná někdy jindy, ale když vytrváme, dosáhneme našich cílů.“
Ron Dennis však soudí, že pozice McLarenu je proti Hondě trochu odlišná, neboť se od jeho týmu očekává oslnivý výkon každý rok bez ohledu na to, co si myslí oni sami. „Loni jsme byli v určité části sezony hodně silní a jen těsně jsme tituly prohráli. Víme jak těžké je v F1 vyhrávat a větší očekávání většinou panuje v médiích než v našem týmu,“ prohlásil ve Španělsku šéf týmu z Wokingu.
Renaultu patřil úvod sezony, nyní se zdá v lepší formě italské Ferrari. Ron Dennis si přesto myslí, že odvedl lepší práci Renault a je podle něj celkově konkurenceschopnější a nebezpečnější, neboť je rychlý všude. Nick Fry se do souzení nechtěl pustit, je však přesvědčen o tom, že srovnávat v F1 je vždy velmi ošidné, neboť se situace mění závod od závodu…
Foto: Honda Racing F1
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.