Oba týmy byly na základě předsezonních testů pasovány do role favoritů letošní sezony. Skutečnost je ale zatím poněkud jiná. Ron Dennis a Nick Fry se pokusili vysvětlit situaci.
Šéf továrního týmu Hondy Nick Fry je přesvědčen o tom, že i když nejsou hlavními favority, patří spolu s Renaultem, Ferrari a McLarenem mezi nejsilnější čtveřici stájí této sezony. „Bude zajímavé poslouchat, co odpoví Ron Dennis, stále pracujeme na tom, porazit všechny soupeře, rozhodně se nevzdáváme. Měl bych starosti, pokud bychom seděli a přemýšleli, jakou cestou se dát, co zkusit. To ale není naše situace. Musíme se zlepšit v řadě oblastí, využití pneumatik, motor, aerodynamika. Máme skvělé jezdce a špičkové inženýry, odhodlání, víru celou řadu nápadů, které testujeme a zkoušíme.“
Fry za svoje působení v F1 poznal, že důležité je vytrvat v pohybu. „Možná se to podaří zítra, možná někdy jindy, ale když vytrváme, dosáhneme našich cílů.“
Ron Dennis však soudí, že pozice McLarenu je proti Hondě trochu odlišná, neboť se od jeho týmu očekává oslnivý výkon každý rok bez ohledu na to, co si myslí oni sami. „Loni jsme byli v určité části sezony hodně silní a jen těsně jsme tituly prohráli. Víme jak těžké je v F1 vyhrávat a větší očekávání většinou panuje v médiích než v našem týmu,“ prohlásil ve Španělsku šéf týmu z Wokingu.
Renaultu patřil úvod sezony, nyní se zdá v lepší formě italské Ferrari. Ron Dennis si přesto myslí, že odvedl lepší práci Renault a je podle něj celkově konkurenceschopnější a nebezpečnější, neboť je rychlý všude. Nick Fry se do souzení nechtěl pustit, je však přesvědčen o tom, že srovnávat v F1 je vždy velmi ošidné, neboť se situace mění závod od závodu…
Foto: Honda Racing F1
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.