Ve Francii a v Německu se objevily informace o finančních potížích McLarenu, které by měla vyřešit svojí investicí automobilka Mercedes, ale...
Francouzský časopis Autohebdo přinesl zprávu o dluhu McLarenu vzniklém stavbou ojedinělého McLaren Technology Centre, nového sídla týmu. Dlužná částka má představovat 675 milionů USD a tým má stát těsně před bankrotem. Ve srovnání s cenami v F1 běžnými se nejedná o tak závratnou sumu, ale přibližně o dva roční rozpočty špičkového týmu. Tvrzení Francouzů nejsou podloženy důkazy a zdá se, že jde při dramatických tvrzeních o bankrotu jen o planý poplach, případně snahu narušit jednání McLarenu s velkými sponzory.
McLaren je vlastněný ze 40% Mercedesem, ze 30% Ronem Dennisem a zbývajících 30% kontroluje Mansour Ojjeh. Z týmu žádná oficiální reakce na spekulace učiněna nebyla a předpokládá se, že uhrazení případného dluhu ze strany Mercedesu by v kritickém případě neměl být zvláštní problém. Otázkou je, zda nebude chtít investici vyměnit za akcie, čímž by se mohl stát Mercedes nadpolovičním vlastníkem.
Takový scénář by se jistě automobilce zamlouval a potvrdil to nedávno i šéf sportovního oddělení Norbert Haug: „Je přirozené, že bychom chtěli mít v F1 vlastní stáj a v takovém případě by byl McLaren ideální volbou. Zatím však k žádným konkrétním jednáním nedošlo.“
Foto: McLaren Mercedes
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.