GP Evropy – kvalifikace; Úřadující šampion dnes potvrdil výbornou připravenost jeho vozu na technicky náročný německý okruh. Ferrari dokázalo, že je ve hře o vítězství.
První patnáctiminutovku dnešní odpolední kvalifikace na GP Evropy na německém okruhu Nürburgring otevřel jako první Ralf Schumacher s Toyotou, který vyvedl na dráhu řadu dalších jezdců. Hlavní favorité však v duchu tradice letošních kvalifikací vyčkávali v boxech.
Nejlepší dosažený čas se s blížícím koncem prvního dílu kvalifikace snižoval a postupně se na přední pozice propracovávali jezdci s vozy předních týmů. Do průběhu však zasáhli pořadatelé, kteří na okamžik bez viditelného důvodu vyvěsili červené vlajky, aby je ihned zase stáhli. Na nastalou situaci doplatil poměrně nečekaně Klien, jehož při poslední příležitosti rychlého kola ještě zbrzdil Sato. Černý Petr tak nakonec zůstal v rukou šestici pilotů: Klien, Albers, Speed, Monteiro, Sato a Montagny.
S mírným zpožděním otevřel druhou patnáctiminutovku Liuzzi. Problémy měl Ralf Schumacher, který ztratil čas po smyku, ale po divácky přitažlivém otočení do směru jízdy pokračoval. Kvalifikace se opět nevydařila Fisichellovi, jehož podle jeho názoru zablokoval v rozhodujícím kole Jacques Villeneuve a šel si to s Kanaďanem ručně vyřídit do boxů BMW, odkud byl ale mechaniky po chvíli křiku a gestikulace vyprovozen. Za branou Top10 zůstali R. Schumacher, Rosberg, Fisichella, Coulthard, Heidfeld a Liuzzi.
Rozhodující dvacetiminutovka se rozběhla v souladu s tradičním a nudným projížděním benzínu na čele se dvěma Ferrari. Prvním, kdo vytáhl do bitvy o pole position a odkryl hrací karty dnešního odpoledne byl Jenson Button šest minut před koncem kvalifikace. Brzy ho však snadno překonal Alonso i obě Ferrari. Poslední místa desítky patřila Webberovi a Trullimu. Závěrečná letmá kola dala za pravdu těm, kteří favorizovali Alonsa a jeho Renault. Druhý a třetí čas zajel Schumacher a Massa, překvapením je pak čtvrtá pozice na startu Barrichella, jenž dnes překonal svého kolegu Buttona a konkurenceschopný čas Villeneuva, který prakticky domácího týmového kolegu Heidfelda doslova smetl. McLareny na nejlepší znovu nestačily.
Otázkou bude stejně jako vždy množství paliva v nádržích, přesto je jisté, že mezi hlavní favority pro zítřejší závod patří Alonso a Michael Schumacher…
Foto: annimages.com
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.