Techničtí ředitelé Ferrari, Hondy, Toyoty, Red Bull a BMW připustili, že rychlejší průjezdy zatáček mají na svědomí především letošní pneumatiky.
Redukce výkonu motoru byla nařízena Mezinárodní automobilovou federací především kvůli snížení rychlostí a zvýšení bezpečnosti závodů Grand Prix. Dosavadní průběh sezony však naznačil, že se zrychlení vozů meziročně pouze zastavilo.
Ross Brawn z Ferrari připomněl na včerejší tiskové konferenci, že tvrzení o nárůstu rychlostí vozů v zatáčkách nejsou podloženy přesnými měřeními a podle něj je rychlost srovnatelná s rokem 2004.
Geoff Willis z Hondy porovnává letošní rok a rok předcházející: „Na rovince jsme jasně pomalejší a vezmeme-li do úvahy skutečnost, že jsou časy na kolo podobné, je jisté, že rychlost v zatáčkách musela narůst.“
Obecně se však shodli Brawn, Willis, Vasselon, Smith a Rampf na tom, že hlavní podíl na této skutečnosti mají letošní pneumatiky. „Proti loňskému roku můžeme pneumatiky během závodu měnit, jsou vybírány měkčí směsi a jezdci je v zatáčkách tolik nešetří, i proto dosahují vyšších rychlostí,“ shrnul Willy Rampf.
Foto: annimages.com
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.