Zakladatel společnosti Prodrive je potvrzením jeho týmu dvanáctým účastníkem sezony 2008 nadmíru šťastný, uvědomuje si však náročnost projektu.
„Pro každého v naší společnosti je to fantastická zpráva, máme tituly z mistrovství světa v rallye, také titul z britského šampionátu cestovních vozů, dále jsme vyhráli třídu GT1 ve dvacetičtyřhodinovce v Le Mans a hovořili jsme o tom, že bychom chtěli být jednou v F1. Nyní jsme našemu cíli o kus blíž,“ uvedl dnes po oficiálním sdělení FIA Richards.
Sídlo týmu by mělo být vybudováno v oblasti Warwickshire a výstavba by měla být započata ještě před koncem letošního roku. Mezitím se bude stáj konsolidovat v současném sídle Prodrive.
„Potvrzené přihlášení je jen začátkem, máme něco méně než dva roky na přípravu týmu a dvou konkurenceschopných vozů. Úkol je to enormní, ale Prodrive má za sebou více než 20 let zkušeností v motoristickém sportu a všichni máme z této výzvy obrovskou radost.“
Největší překážkou pro vstup nových týmů byly a stále jsou finanční prostředky. Bývalý šéf týmů BAR a Benetton je v této věci ale optimistou a doufá, že se podaří náklady snížit natolik, aby mohl být jeho soukromý tým konkurenceschopným.
Foto: BAR Honda
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.