Bývalá hvězda závodních tratí Stirling Moss se obul se svojí kritikou do safety car a mladých jezdců bez talentu, kteří se ve Formuli 1 objevují z nejrůznějších důvodů.
Moss v první řadě nabádá FIA k tomu, aby před vysíláním safety car na dráhu lépe hodnotila situaci: „Neříkám, že k tomu nebývá důvod, ale někdy není situace tak nebezpečná. Jezdci získají s velkým úsilím náskok a najednou jsou tam, kde začali.“
Safety car má domov za Atlantickým oceánem, ale tam jsou podle Mosse závody trochu o něčem jiném a během žlutých fází a nudy na dráze utratí Američané mnoho peněz za občerstvení a jinou zábavu.
Po nedělní kolizi Alberse s Idem bylo však jeho povolání podle Mosse v pořádku. „V mých časech by to s Albersem tak dobře nedopadlo, ukazuje se, že tragická smrt Senny byla velkým impulzem k větší bezpečnosti, jinak atraktivní kolize.“
Ide je obecně považován v F1 za přebytečného a Moss je stejného názoru, dokonce by mu za nedělní eskapádu dal zákaz startu ve dvou závodech. „V F1 je stále více lidí, kteří mají talentu méně a méně. Nebezpečně se jezdí už na motokárách, FIA by měla zasáhnout zavčas a v případě podobných kousků by měla jezdce nekompromisně trestat až ztrátou licence.“
Foto: annimages.com
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.