San Marino, nejrychlejší kola závodu: O necelou desetinu překonal Alonso v nejrychlejším kole Schumachera. Vyrovnané McLareny jsou 0,4s za nimi.
Zajímavé je, že zatímco Alonso, Schumacher a Montoya jezdili nejrychleji před první zastávkou v boxech, Räikkönen svůj nejlepší čas zajel až před druhou zastávkou, kdy se celkově jezdilo pomaleji, ale on se konečně dočkal volné tratě před sebou.
Závod v Imole, včetně nejrychlejších kol, potvrdil, že Honda si stále neví rady s malou konkurenceschopností při delších jízdách s těžkým vozem. Button ani Barrichello nedokázali využít výborného postavení na startu. Villeneuve byl o tomto víkendu ve všech ohledech lepší než Heidfeld. Rosberg výrazně zaostal za Webberem. Felipe Massa v závěru závodu uhájil pozici před Räikkönenem, ale v nejrychlejším kole zaostal za Michaelem Schumacherem ještě více, než v kvalifikaci.
Nejrychlejší kola Velké ceny San Marina:1. Fernando Alonso - 1:24.5692. Michael Schumacher - 1:24.6243. Kimi Räikkönen - 1:25.0274. Juan Pablo Montoya - 1:25.0965. Ralf Schumacher - 1:25.3166. Jenson Button - 1:25.3477. Giancarlo Fisichella - 1:25.3538. Jacques Villeneuve - 1:25.4389. Mark Webber - 1:25.48810. Felipe Massa - 1:25.52811. Vitantonio Liuzzi - 1:25.67912. Nick Heidfeld - 1:25.99613. Rubens Barrichello - 1:26.12914. Scott Speed - 1:26.24815. Nico Rosberg - 1:26.41816. Christian Klien - 1:26.75917. David Coulthard - 1:26.85518. Tiago Monteiro - 1:27.16019. Jarno Trulli - 1:28.03920. Takuma Sato - 1:29.10021. Yuji Ide - 1:31.032
Foto: Renault F1 Team
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.