San Marino, nejrychlejší kola závodu: O necelou desetinu překonal Alonso v nejrychlejším kole Schumachera. Vyrovnané McLareny jsou 0,4s za nimi.
Zajímavé je, že zatímco Alonso, Schumacher a Montoya jezdili nejrychleji před první zastávkou v boxech, Räikkönen svůj nejlepší čas zajel až před druhou zastávkou, kdy se celkově jezdilo pomaleji, ale on se konečně dočkal volné tratě před sebou.
Závod v Imole, včetně nejrychlejších kol, potvrdil, že Honda si stále neví rady s malou konkurenceschopností při delších jízdách s těžkým vozem. Button ani Barrichello nedokázali využít výborného postavení na startu. Villeneuve byl o tomto víkendu ve všech ohledech lepší než Heidfeld. Rosberg výrazně zaostal za Webberem. Felipe Massa v závěru závodu uhájil pozici před Räikkönenem, ale v nejrychlejším kole zaostal za Michaelem Schumacherem ještě více, než v kvalifikaci.
Nejrychlejší kola Velké ceny San Marina:1. Fernando Alonso - 1:24.5692. Michael Schumacher - 1:24.6243. Kimi Räikkönen - 1:25.0274. Juan Pablo Montoya - 1:25.0965. Ralf Schumacher - 1:25.3166. Jenson Button - 1:25.3477. Giancarlo Fisichella - 1:25.3538. Jacques Villeneuve - 1:25.4389. Mark Webber - 1:25.48810. Felipe Massa - 1:25.52811. Vitantonio Liuzzi - 1:25.67912. Nick Heidfeld - 1:25.99613. Rubens Barrichello - 1:26.12914. Scott Speed - 1:26.24815. Nico Rosberg - 1:26.41816. Christian Klien - 1:26.75917. David Coulthard - 1:26.85518. Tiago Monteiro - 1:27.16019. Jarno Trulli - 1:28.03920. Takuma Sato - 1:29.10021. Yuji Ide - 1:31.032
Foto: Renault F1 Team
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.