Fernando Alonso na piloty Ferrari a Hondy nestačil a startovat bude až z páté příčky. Giancarlo Fisichella se stal obětí vyřazovacího systému, postaví se do šesté řady.
Oba piloti tradičně výborně startujících Renaultů mají alespoň výhodu čisté poloviny startovního roštu. Fisichella nepostoupil do první desítky, protože v době jeho posledního rozhodujícího kola byly vyvěšeny žluté vlajky. Díky tomu však může dotankovat před závodem.
Fernando Alonso (5.): "Myslím, že páté místo není zrovna moc dobré, protože předjíždění je tady těžké, ale zase tak špatné pořadí pro start to není. Ve třetí části kvalifikace bylo na trati pořád hodně plno a v některých kolech jsem se časem přiližoval limitu 110%, ale na konci jsem měl volnou trať a auto bylo dobré. Vyvážení je lepší než včera a zdá se být dobré pro závod, tak se musím pokusit získat několik míst na startu, a potom budu věřit v naši strategii."
Giancarlo Fisichella (11.): "Co mohu říct? Jsem hodně zklamaný, protože do svého domácího závodu odstartuji až z jedenáctého místa. Vyvážení auta bylo mnohem lepší než včera, takže jsme rozhodně měli být v první desítce. Myslím, že jsme udělali chybu v plánování druhé části kvalifikace, protože jsem mohl vyjet víckrát. Zapamatujeme si to pro příště. Teď můžeme měnit naši strategii a večer se pokusíme zvolit tu správnou. Rychlost a vyrovnanost nám nechybí."
Foto: Renault F1 Team
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.