Alonso odejde na konci roku ke konkurenční stáji McLaren Mercedes. Doufá, že na kontě bude mít s Renaultem už dva tituly mistra světa, ale tým může posilovat sebevědomí Fisichellovi.
Příliš loajálně se Alonso ke svému týmu nezachoval, když loni podepsal smlouvu s McLarenem platnou od roku 2007, a nedokázal tuto novinku s Ronem Dennisem utajit. Teď začíná svůj tým pomalu, ale jistě kritizovat. Flavio Briatore už také ódu na Alonsa nepěje.
Fernando Alonso pro španělský deník Marca: "Renault mi nikdy v ničem nepomohl. Za celých pět let, co jsem u nich, mi v ničem nevyhověli. Několikrát jsem je při závodech nebo při testech o něco žádal, ale nikdy jsem nic nedostal. Všichni viděli, co se v některých závodech stalo."
Těžko říct, co Fernandovi chybělo v týmu, který byl vždy postaven kolem něj, i když mladý Špalněl zrovna nejezdil nejlépe. Flavio Briatore svému pilotovi nerozumí: "Nevím, co těmi komentáři myslí."
Flavio Briatore už v případě Trulliho ukázal, že nepohodlné zaměstnance bez soudu hází přes palubu. A ukázal to v situaci, kdy Trulli jezdil rychleji a měl více bodů než Alonso...
Foto: Renault F1 Team
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.