Víte že má Williams více lidí než za éry s BMW? Čím to, že konkuruje soukromý tým továrním stájím? Jaké jsou cíle samotného Marka Webbera?
Loni jste tvrdil, že bude Williams konkurenceschopný i bez BMW. Formu prokázal tým zatím dobrou, ale do výsledků se nepromítla. Kdy se tak stane?MW: Byli jsme zklamáni tím, co se stalo v Malajsii a Austrálii. Vůz má potenciál a je rychlý natolik, aby jsme jezdili v přední části pole. Naší hlavní prioritou je spolehlivost.
Jaký je váš cíl pro letošní sezonu a jaký je cíl týmu?MW: Když jsem debutoval s Minardi, mým hlavním cílem bylo dokončit tolik závodů, kolik budu moci. S Jaguarem to bylo o dosažení toho nejlepšího, čeho budu schopen. Do Williamsu jsem přišel vítězit, bohužel jsme loni nebyli v takové pozici. Od začátku roku 2006 nám uteklo hodně bodů a jisté je, že tyhle už zpět nedostaneme, doufám však, že přidáme řadu dalších.
Jaká je největší změna způsobená tím, že už není Williams továrním týmem?MW: Spolupráci s Cosworthem si užívám, znám jejich způsob práce a profesionalitu z dob působení v Jaguaru. Nejsem vůbec překvapen, že vyrobili tak dobrý motor. Spornou otázkou velikost našeho týmu vůbec není, Renault není největší, jde o správné fungování.
Po odchodu BMW je Williams najednou zase samostatným týmem, je uvnitř více jednotný?MW: Přišel jsem do týmu ke konci spolupráce s BMW, určitě to byla část historie a byl tam pocit rozdělení. V letošním roce se situace lepší, tým si řídí svůj osud sám, což mu dodalo novou sílu a čerstvý přístup. Přesto nejsme menší, ve skutečnosti máme ale více personálu než loni s BMW.
Williams přešel od Michelin k Bridgestone. Problematické rozhodnutí nebo chytrá investice do budoucnosti?MW: Frank Williams je jedním z nejchytřejších stratégů F1 a proto si myslím, že věděl dobře co dělá.
Čím můžete jako starší týmový kolega pomoci Nico Rosbergovi?MW: Nico přišel do F1 velmi dobře připraven. V nižších sériích se naučil mnoho a navíc má otce bývalým šampionem, myslím si, že bude hodně dobrým.
Jaké to je, když vám na krk dýchá tak dobrý začátečník?Vždy jsem byl fanouškem nových talentů. Když jsem testoval pro Benetton, snažil jsem se odvést tu nejlepší možnou práci a chtěl jsem být lepší než Fisichella a Button. Dovedu si představit, že má Nico podobnou ctižádost.
Foto: WilliamsF1 Team
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.