Loňský závod poskytl divákům strhující bitvu mezi útočícím Michaelem Schumacherem a první pozici bránícím Fernandem Alonsem.
Diváci byli spokojení, média vynášela oba aktéry na výsluní. „Svést takovou bitvu s Michaelem a vyhrát, určitě se o tomto triumfu mluvilo ze všech ostatních mých vítězství nejvíce, ale pro mne to byl jen dobrý výkon, věděl jsem však, že to média posunou do jiné dimenze a udělají větším,“ vzpomíná Fernando Alonso na loňskou Imolu, ale nechce to letos nechat dojít tak daleko. „Raději bych zvítězil s velkým náskokem.“
Dosavadní průběh šampionátu hraje znovu do noty Renaultu a jezdec je velmi spokojen, neboť je vůz velmi dobrý a stáj získává cenné body na konkurenci. „S naší pozici jsem spokojený a pro nadcházející závod se cítím hodně jistý.“
Pozor se ale bude muset dávat na Ferrari, italský tým bude podle loňského šampiona nejbližším soupeřem. „Měli dva slabé závody, ale budou zpět, jejich pneumatikám se na této dráze vždy dařilo, navíc je to jejich domácí závod, budou určitě extrémně konkurenceschopní.“
A jak vidí Fernando vývoj šampionátu? „Bude záležet na aktualizaci vozů v jednotlivých týmech a na jezdcích, zda dokážeme dobře posoudit, kde jsou rezervy a kam směřovat úsilí.“
Foto: RenaultF1 Team
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.