Vitantonio Liuzzi měl možnost po australském závodě srovnat svůj STR01 s vozem druhé stáje Mateschitzova impéria RB2.
S dosavadním průběhem sezony je výstřední Ital spokojen a při GP Austrálie bojoval do osudné havárie o bodované pozice. „Jde to dobře, děláme pokroky a zlepšujeme se den po dni. Jsem s prací stáje moc spokojený a v Austrálii jsem mohl bodovat.“
Jako jednomu z mála jezdců se Liuzzimu poštěstilo srovnat dva vozy různých stájí, navíc s úplně jinými motory. Přestože nemohl porovnat oba za identických podmínek, více chvály logicky sklidil Red Bull RB2 s motorem Ferrari V8.
„Byla to cenná zkušenost. RB2 je skvělý a motor také. Každý říkal, že bude omezený desetiválec rychlejší, konkurenceschopný je, ale osmiválec v RB2 je rozhodně rychlejší a nejen v rychlých zatáčkách, ale i v pomalých, kde jsme měli mít navrch my.“
Vitantonio Liuzzi se loni vystřídal v závodním voze Red Bull s Klienem, ale poté už příležitost ke startu v závodech nedostal. Letos je jeho situace jiná. Závodí sice za papírově horší tým, má však sedačku do konce roku jistou.
„Jsem šťastný, nemusím se bát o místo a mohu se na práci více soustředit, jsem uvolněnější a mám k dispozici stejný tým lidí.“
Foto: GEPA pictures GmbH
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.