Do Formule 1 se v posledních deseti letech doslova natlačily automobilky a sport zcela ovládly. Jenže ze soutěže pilotů málem učinily soutěž v utrácení peněz.
Na nebezpečí velkých investic do F1 upozorňuje už řadu let prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley. Základem uvažování se stalo pravidlo, že kdo chce zvítězit, musí utrácet, aby získal nejlepší oborníky a tím nejlepší techniku.
Max Mosley útočí proti automobilkám všemi možnými prostředky a snaží se zachránit soukromé týmy omezováním příležitostí pro investice. Nejlépe situaci zvládl francouzský Renault, který zvítězil v krátké době, a velmi často se spekuluje o jeho plánovaném odchodu ze šampionátu, ve kterém dokázal, že je nejlepší. A co taková Toyota, která v posledních třech letech investuje do F1 nejvíce, ale nedaří se jí dosáhnout úspěchu?
John Howett, šéf týmu Panasonic Toyota Racing: "V této chvíli není nic jisté. Jsme tu vůbec vítáni? Jestli nás tu nechtějí, tak ať to řeknou jasně. Prezident FIA musí pochopit, že nás nutí upsat se ve Formuli 1 až do konce roku 2012 bez jakýchkoliv náznaků toho, že o nás stojí. Potřebujeme záruky toho, že Formule 1 zůstane vrcholem motorsportu. Používání nových technologií přece ještě neznamená, že sport musí být drahý. Jestli F1 nebude vrcholem v oblasti techniky, budeme se potom muset rozejít u soudu."
Toyota, stejně jako všechny automobilky v současné F1, podlehla tlaku Maxe Mosleyho a před koncem března přihlásila svůj tým do Formule 1 od roku 2008, kdy vejdou v platnost nové přísné technické předpisy. Ale jak dlouho může taková automobilka v F1 zůstat? Má pro automobilku smysl zůstávat v F1, když se kvůli technickými předpisy nemůže ukázat jako nejvynalézavější výrobce automobilů, a má provozovat pouze tým pro závody pilotů, kterým Formule 1 vždy patřila?
Foto: Panasonic Toyota Racing
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.