Tisková prohlášení týmů přináší fanouškům Formule 1 aktuální informace prakticky bezprostředně po té které události, někdy se však vloudí chybička. Tentokrát u Williamsu.
Britský tým podruhé za sebou nedokončil závod ani s jedním vozem, Australan Mark Webber navíc odstoupil z aktuálního prvního místa ve své domácí Grand Prix.
„Mark měl velké množství paliva, jel naprosto skvěle a proti svým soupeřům měl být na trati o šest kol déle. Na vítězství to asi nebylo, ale s Kimim mohl bojovat o druhé místo,“ měl prohlásit po závodě technický ředitel Sam Michael.
Důvodem jeho odstoupení byl problém s převodovkou, který Michael v tiskovém prohlášení komentoval následujícími slovy: „Mark odstoupil kvůli problémům s převodovkou, které jsou pro nás velkým překvapením. Zjišťujeme skutečnosti a během následujících testů před Imolou chceme problém identifikovat a odstranit. V zimě jsme s převodovkou najezdili více než 10 000 kilometrů bez problémů, je to pro nás překvapení.“
Prohlášení si však protiřečí se staršími slovy téhož muže. Převodovka brzdila přípravu s přechodným vozem FW27 i novým FW28 a ještě před měsícem při předsezonních testech zapříčinila několikeré usednutí jezdců na boxovou zídku. Michael při testech ve Valencii na konci února uvedl: „U Marka se objevil znovu problém na převodovce, který ho bohužel zdržel poměrně dlouho.“
Tak jak je to s tou jejich převodovkou ve skutečnosti? Vše naznačuje tomu, že s ní u Williamsu skutečně mají problémy a Sam Michael rozhodně nebyl až tolik australském závodě překvapený...
Foto: annimages.com
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.