Kimi Räikkönen dnes nebyl v rozhodujících okamžicích dost rychlý na to, aby se dostal před Alonsa. Juan Pablo Montoya chyboval a se smůlou musel odstoupit.
Räikkönen se několikrát zdržel za pomalejšími vozy, ať už to byl před ním jedoucí Button nebo o kolo opožděný Albers. Alonsovi se třikrát přiblížil díky safety-caru, ale po restartech pokaždé v několika prvních kolech ztrácel, především kvůli poškozenému křídlu.
Kimi Räikkönen (2.): "Přestože se mi nepodařilo vyhrát, jsem opravdu spokojený, protože teď víme, že máme auto, které může konkurovat Renaultu. Myslím, že jsme to dnes dokázali. Závod byl docela hektický. Užíval jsem si po startu souboj s Juanem Pablem, ale když jsem potom předjel Jensona, probrzdil jsem si plošku na pravé přední pneumatice, což zapříčinilo silné vibrace. I tak jsem byl schopen držet rychlost s Fernandem, ale potom mi odpadla pravá část mého předního přítlačného křídla, pravděpodobně v důsledku vibrací. Od té chvíle bylo auto nedotáčivé a pomalejší než Fernandovo. Naštěstí 21 kol před koncem vyjel safety-car, tak jsme měli čas zajet do boxů a křídlo vyměnit. Snažil jsem se dostat dopředu, ale za safety-carem přede mnou jezdil jeden z vozů Midland, takže jsem se nemohl pověsit těsně za Fernanda. Byl to zábavný závod a nemohu se dočkat, až znovu pojedeme v Imole. Tým udělal na našem autě obrovský pokrok."
Montoya nebyl o mnoho pomalejší než Räikkönen, ale byl za ním a musel několikrát bojovat o pozici s dalšími jezdci. Nakonec vyrobil stejnou chybu jako M. Schumacher, když přejel obrubník na výjezdu z poslední zatáčky a udělal skok do trávy. Ránu si elektronika vozu špatně vysvětlila a způsobila jeho zastavení.
Juan Pablo Montoya (nedokončil): "Během dnešního závodu se toho událo opravdu hodně. Když jsme přijížděli na startovní rošt, udělal jsem chybu a roztočil auto. Naštěstí byl start přerušen, tak jsem se mohl vrátit na svoji pátou pozici. Ale během prvního výjezdu safety-car jsem udělal další hodiny, které mě stály dvě místa. Bylo těžké získat přilnavost pneumatik a čtyři výjezdy safety-car to neusnadnily. Mohl jsem být na stupních vítězů, ale snažil jsem se dohonit Ralfa a přejel jsem obrubník na začátku rovinky. Ustál jsem to, jenže náraz aktivoval výchozí nastavení systému, které zastavilo motor a tím pro mě závod skončil. Je to škoda, naše auto bylo po celý víkend dobré. Do Evropy se můžeme vrátit s velkou jistotou."
Foto: annimages.com
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.