Kimi Räikkönen dnes nebyl v rozhodujících okamžicích dost rychlý na to, aby se dostal před Alonsa. Juan Pablo Montoya chyboval a se smůlou musel odstoupit.
Räikkönen se několikrát zdržel za pomalejšími vozy, ať už to byl před ním jedoucí Button nebo o kolo opožděný Albers. Alonsovi se třikrát přiblížil díky safety-caru, ale po restartech pokaždé v několika prvních kolech ztrácel, především kvůli poškozenému křídlu.
Kimi Räikkönen (2.): "Přestože se mi nepodařilo vyhrát, jsem opravdu spokojený, protože teď víme, že máme auto, které může konkurovat Renaultu. Myslím, že jsme to dnes dokázali. Závod byl docela hektický. Užíval jsem si po startu souboj s Juanem Pablem, ale když jsem potom předjel Jensona, probrzdil jsem si plošku na pravé přední pneumatice, což zapříčinilo silné vibrace. I tak jsem byl schopen držet rychlost s Fernandem, ale potom mi odpadla pravá část mého předního přítlačného křídla, pravděpodobně v důsledku vibrací. Od té chvíle bylo auto nedotáčivé a pomalejší než Fernandovo. Naštěstí 21 kol před koncem vyjel safety-car, tak jsme měli čas zajet do boxů a křídlo vyměnit. Snažil jsem se dostat dopředu, ale za safety-carem přede mnou jezdil jeden z vozů Midland, takže jsem se nemohl pověsit těsně za Fernanda. Byl to zábavný závod a nemohu se dočkat, až znovu pojedeme v Imole. Tým udělal na našem autě obrovský pokrok."
Montoya nebyl o mnoho pomalejší než Räikkönen, ale byl za ním a musel několikrát bojovat o pozici s dalšími jezdci. Nakonec vyrobil stejnou chybu jako M. Schumacher, když přejel obrubník na výjezdu z poslední zatáčky a udělal skok do trávy. Ránu si elektronika vozu špatně vysvětlila a způsobila jeho zastavení.
Juan Pablo Montoya (nedokončil): "Během dnešního závodu se toho událo opravdu hodně. Když jsme přijížděli na startovní rošt, udělal jsem chybu a roztočil auto. Naštěstí byl start přerušen, tak jsem se mohl vrátit na svoji pátou pozici. Ale během prvního výjezdu safety-car jsem udělal další hodiny, které mě stály dvě místa. Bylo těžké získat přilnavost pneumatik a čtyři výjezdy safety-car to neusnadnily. Mohl jsem být na stupních vítězů, ale snažil jsem se dohonit Ralfa a přejel jsem obrubník na začátku rovinky. Ustál jsem to, jenže náraz aktivoval výchozí nastavení systému, které zastavilo motor a tím pro mě závod skončil. Je to škoda, naše auto bylo po celý víkend dobré. Do Evropy se můžeme vrátit s velkou jistotou."
Foto: annimages.com
Alex Albon táhne Williams k nejlepšímu startu sezóny F1 za poslední roky a po pěti závodech drží tým páté místo v Poháru konstruktérů. Přesto zůstává opatrný, protože stáj směřuje většinu úsilí na rok 2026 a letos spoléhá hlavně na stabilitu vozu.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.