Kimi Räikkönen dnes nebyl v rozhodujících okamžicích dost rychlý na to, aby se dostal před Alonsa. Juan Pablo Montoya chyboval a se smůlou musel odstoupit.
Räikkönen se několikrát zdržel za pomalejšími vozy, ať už to byl před ním jedoucí Button nebo o kolo opožděný Albers. Alonsovi se třikrát přiblížil díky safety-caru, ale po restartech pokaždé v několika prvních kolech ztrácel, především kvůli poškozenému křídlu.
Kimi Räikkönen (2.): "Přestože se mi nepodařilo vyhrát, jsem opravdu spokojený, protože teď víme, že máme auto, které může konkurovat Renaultu. Myslím, že jsme to dnes dokázali. Závod byl docela hektický. Užíval jsem si po startu souboj s Juanem Pablem, ale když jsem potom předjel Jensona, probrzdil jsem si plošku na pravé přední pneumatice, což zapříčinilo silné vibrace. I tak jsem byl schopen držet rychlost s Fernandem, ale potom mi odpadla pravá část mého předního přítlačného křídla, pravděpodobně v důsledku vibrací. Od té chvíle bylo auto nedotáčivé a pomalejší než Fernandovo. Naštěstí 21 kol před koncem vyjel safety-car, tak jsme měli čas zajet do boxů a křídlo vyměnit. Snažil jsem se dostat dopředu, ale za safety-carem přede mnou jezdil jeden z vozů Midland, takže jsem se nemohl pověsit těsně za Fernanda. Byl to zábavný závod a nemohu se dočkat, až znovu pojedeme v Imole. Tým udělal na našem autě obrovský pokrok."
Montoya nebyl o mnoho pomalejší než Räikkönen, ale byl za ním a musel několikrát bojovat o pozici s dalšími jezdci. Nakonec vyrobil stejnou chybu jako M. Schumacher, když přejel obrubník na výjezdu z poslední zatáčky a udělal skok do trávy. Ránu si elektronika vozu špatně vysvětlila a způsobila jeho zastavení.
Juan Pablo Montoya (nedokončil): "Během dnešního závodu se toho událo opravdu hodně. Když jsme přijížděli na startovní rošt, udělal jsem chybu a roztočil auto. Naštěstí byl start přerušen, tak jsem se mohl vrátit na svoji pátou pozici. Ale během prvního výjezdu safety-car jsem udělal další hodiny, které mě stály dvě místa. Bylo těžké získat přilnavost pneumatik a čtyři výjezdy safety-car to neusnadnily. Mohl jsem být na stupních vítězů, ale snažil jsem se dohonit Ralfa a přejel jsem obrubník na začátku rovinky. Ustál jsem to, jenže náraz aktivoval výchozí nastavení systému, které zastavilo motor a tím pro mě závod skončil. Je to škoda, naše auto bylo po celý víkend dobré. Do Evropy se můžeme vrátit s velkou jistotou."
Foto: annimages.com
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.