Dnešní závod na melbournském městském okruhu ukázal, jak snadno lze získat dramatické závody a spokojeného diváka, ale jde o poněkud kontroverzní řešení.
Nespočetné předjížděcí manévry, chyby a problémy i těch nejzkušenějších, dramatické souboje o každou pozici, to vše přinesl třetí závod sezony, který se uskutečnil na nezvykle chladné dráze. Teplota vzduchu se pohybovala jen kolem 20°C.
Obavy o fungování pneumatik se naplnily, jejich zahřívání a udržení při rozumné teplotě dnes hrálo stejně velký vliv, jako rychlá ale přitom v rámci možností bezpečná jízda. Ohlédneme li se zpátky, pak chyby Michaela Schumachera a Vitantonia Liuzziho byly způsobeny jednoznačně podceněním přilnavosti pneumatik. Dost možná byl ale stejně optimistický předčasně i Montoya, Trulli a Massa. Všichni tři měli problémy se správným dobržděním nebo výjezdem ze zatáčky, Montoya pak na vysokém obrubníku ztratil po tvrdém nárazu činnost veškeré elektroniky a vůz musel odstavit.
Zatímco za suchých podmínek a při vysokých teplotách pracují pneumatiky velmi dobře hned od samého začátku, za chladných podmínek a vyšší vlhkosti si s nimi nedokázali poradit mnozí jezdci a ani jejich elektronické podpůrné systémy. Když se k tomu přidala nekončící série žlutých fází, dráha sloužící z velké části městskému provozu a skrývá na sobě mnoho kluzkého vodorovného značení, byly podmínky pro senzacechtivé oko diváka téměř ideální.
FIA ve svých posledních návrzích zakazuje předehřívání pneumatik a stále se snaží snížit vliv elektroniky, což by ještě více zkomplikovalo dnešní závod, ale hektická GP Austrálie prokázala, že takový směr vývoje Formule 1 může zaručit její ještě větší popularitu.
Na druhé straně je tu ale otázka bezpečnosti Formule 1, která je prvořadým úkolem a každá nehoda zvyšuje riziko smrtelného úrazu. Jsem však přesvědčen, že několik podobně problematických závodů by ukázalo, jak je který jezdec ve svém oboru dobrým, neboť v minulosti nevyhrávali vždy jen ti nejrychlejší, ale především ti, kteří byli rychlí a zároveň nejméně chybovali.
Foto: GEPA Picture GmbH
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.