Jenson Button hovořil o dnešním triumfu i zítřejším očekávání. Za hlavní soupeře označil jezdce Renaultu, ale znovu si věří na vítězství.
Kvalifikace podle něj jistě nebyla pro diváky nudnou a díky dvěma červeným vlajkám ji Brit označil za pořádně hektickou a náročnou. Sám se nestačil divit, když s tak velkým náskokem před Fisichellou získal svoje třetí pole position kariéry.
„Na začátku kvalifikace jsme neměli dostatečnou rychlost, pracovali jsme v jejím průběhu s diferenciálem, kontrolou trakce, předním spoilerem a tlakem v pneumatikách, bylo to mnoho drobností, ale výsledek je fantastický.“
Tovární tým japonské automobilky získal své druhé pole position po dlouhých 37 letech. Před Jensonem Buttonem se to podařilo v Monze 1968 Johnu Surteesovi. Cesta k tomuto úspěchu ale nebyla snadná a Button se několikrát v průběhu víkendu ocitnul mimo dráhu.
„Je zde hodně větrno a podmínky jsou jiné, než jsme vůbec očekávali, navíc je dráha hodně hrbatá a všechny nás trápí pneumatiky a udržení jejich správné teploty.“
Osamocený monopost Hondy bude zítra startovat před dvojicí Renaultů a McLarenů, Jenson si je však jistý a věří ve výborný start.
„Jsme na nejlepším možném místě, navíc na pogumované části tratě. Už v Malajsii jsme měli dobrý start a věřím, že tentokrát odstartujeme ještě lépe.“
Rozhodující ale bude rychlost vozu v průběhu celého závodu, tady má Honda proti nejbližší konkurenci výhodu pátečního třetího vozu a Anthony Davidson včera znovu zářil.
„Anthony je skvělý jezdec a já plně věřím všemu co řekne. Stihl v pátek odjet i několik dlouhých stintů, plně věřím, že nám to nyní pomůže. Cílem je samozřejmě vítězství, ale v bitvě s Renaultem to určitě nebude snadné.“
Foto: BAR Honda
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.