Jenson Button vybojoval potřetí v životě nejlepší umístění na startu grand prix, když porazil Renaulty i McLareny. Rubens Barrichello je na opačném konci startovního pole.
Button zachoval klid v závěrečném dramatu a druhého Fisichellu s Renaultem porazil o více než čtyři desetiny! Ráno se zdálo, že Barrichello se probírá ze zimního spánku, ale v kvalifikaci zažil další obrovský propadák.
Jenson Button (pole-position): "Je to skvělý pocit, po tak napínavé kvalifikaci být první. Po dvou červených vlajkách a dešťové přeháňce bylo těžké zachovat klid a soustředit se. Ale nám se všechno podařilo. Tohle je velmi zvláštní okamžik pro všechny v týmu, je to první pole-position pro tovární tým Hondy od jejího návratu. Vím, že nás zítra budou všichni pozorovat, ale my jsme moc netestovali s těžkým autem. Víme, že jsme rychlí na jedno kolo, ale jak konkurenceschopní jsme během závodu, to uvidíme až zítra. Dáme do toho všechno, pokusíme se nedělat chyby a získat v každé situaci co nejvíc."
Rubens Barrichello (17.): "Jsem pochopitelně zklamaný s průběhem kvalifikace, protože doposud šlo všechno hladce a tým odváděl dobrou práci. Doplatil jsem na zmatek na trati po restartování první části kvalifikace. Zítra to bude jako šplhat na vysokou horu, ale uvidíme, co bude možné udělat pro zisk bodů."
Foto: annimages.com
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.