Michael Schumacher a Felipe Massa se v chladné podzimní Austrálii těšili na boj o pole-position a vítězství, ale druhá část kvalifikace je vrátila do tvrdé reality.
Michael Schumacher věřil ve svoji rychlost ještě na konci druhé pantáctiminutovky, když si kolem sebe dělal prostor před vjezdem do měřeného kola. Jenže rychlejší byli jeho bratr Ralf i Jacques Villeneuve a Ferrari vypadlo z první desítky. Felipe Massa navíc havaroval.
Michael Schumacher (11.): "S takovou kvalifikací pochopitelně nemůžeme být spokojeni. V druhé fázi jsem zkusil dvě sady pneumatik, ale nedostal jsem z nich všechno. Ty padající kapky nám také nepomohly. Ale hlavní problém je v tom, že jsme jednoduše příliš pomalí. Teď musíme zjistit, co se stalo, a zkusit zítra nějakým způsobem zrychlit."
Felipe Massa (16.): "Je to škoda, protože jsem měl kolo dobře rozjeté. Vjel jsem do jedenácté zatáčky a ztratil zadek. Dotkl jsem se obrubníku, a už jsem to nestihl napravit. Naštěstí jsem moc nepoškodil auto, to je hlavní. Mohl jsem mít rychlé kolo, ale teď se s tím musím smířit a zajet dobrý závod, stejně jako v Malajsii."
Foto: Scuderia Ferrari
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.