Kimi Räikkönen a Juan Pablo Montoya zítra odstartují ze čtvrtého a pátého místa. Räikkönen byl v závěrečné fázi kvalifikace o 0,154s rychlejší než Montoya.
Juan Pablo Motnoya v jednom okamžiku nezvládl přejezd obrubníku, dostal hodiny a na trati se podepsal čtyřmi dlouhými čarami. Může doufat, že pneumatiky příliš neprobrzdil a nebude muset předčasně zastavit u mechaniků.
Kimi Räikkönen (4.): "Moje kvalifikace byla v pořádku, ale nebyla perfektní. Myslím, že jsme mohli být rychlejší, kdyby se mi všechno podařilo. Jenže počasí se měnilo a hodně ztížilo situaci. Zítřejší závod bude napínavý. Myslím, že máme velkou šanci. Auto by mělo pracovat dobře, tak se nechme překvapit. Těším se, to je jasné."
Juan Pablo Montoya (5.): "Jsem docela zklamaný, protože myslím, že jsme mohli být v první řadě, kdybych to nepokazil s novými pneumatikami. Vjížděl jsem do páté zatáčky příliš rychle, přejel obrubník a ztratil kontrolu nad vozem. Ale auto je skvělé a vím jistě, že máme hodně silnou strategii. Jen jsem si to trochu zkomplikoval, ale uvidíme, co se stane zítra."
Ron Dennis, šéf stáje: "Vzhledem k naší strategii můžeme být spokojeni. Podmínky na trati se rychle měnily, ale tým si s proměnlivým počasím poradil dobře. Na závod se všichni moc těšíme."
Foto: annimages.com
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.