David Coulthard letos poprvé v kvalifikaci porazil týmového kolegu Christiana Kliena. Žádný z nich se svým nejrychlejším časem nedostal do první desítky.
Po penalizaci Villeneuva za výměnu motoru se Coulthard s Klienem posunou o jedno místo dopředu. Kvalifikační časy jsou zklamáním, ale s dobrou strategií není nic ztraceno a oba mohou díky umístění ve druhé desítce dotankovat před startem závodu na libovolné množství.
David Coulthard (12.): "Jsem zklamaný, protože od začátku víkendu jsem se v autě cítil jistě. Díky předčasnému odstoupení v Malajsii jsem nemusel tolik šetřit motor, protože jsem měl nějaká kola k dobru. Nějaký čas jsem teď ztratil ve třetí zatáčce, protože jsem zablokoval kola. Ale aspoň můžeme vymyslet strategii pro zítřek. Dnes nemůže nikdo tušit, jaké bude zítra počasí."
Christian Klien (14.): "Dneska to bylo těžké, postrádal jsem grip. V tréninku jsem trpěl nedotáčivostí v nájezdech do zatáček a nemohl jsem se včas rozjíždět. V druhé části kvalifikace to celkem šlo, ale v rozhodujícím kole mi to uklouzlo v poslední zatáčce, protože tam trochu napršelo. Přejel jsem obrubník a ztratil půl sekundy, v tom to je."
Foto: annimages.com
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.