Problém japonského týmu je znám, jak dlouho ale bude trvat jeho úplné vyřešení neví ani technický ředitel Mike Gascoyne.
V Bahrajnu Toyoty propadly, v horké Malajsii přivezl Ralf Schumacher první letošní bod, ale v Melbourne bude o víkendu opět chladněji. Toyota se tedy musí znovu zaměřit na to, jak dostat z pneumatik Bridgestone maximum.
„Problémy s pomalým a nedostatečným zahříváním gum jsme vyřešili,“ říká Gascoyne a dodává: „Dostali jsme se ihned na jinou úroveň, naše auto má na to, aby bylo v první desítce.“
Tým sliboval před sezonou další nárůst konkurenceschopnosti z loňského roku, zatím jsou však po přestupu k Bridgestone výkony výrazně slabší. Příčinou je podle technického ředitele skutečnost, že proti ostatním týmům s Bridgestone je vůz TF106 k pneumatikám hodně šetrný.
„Potřebujeme měkčí směsi než ostatní týmy, které zásobuje Bridgestone.“
Podle slov Mika Gascoyna se tedy zdá, že si TF106 bohužel uchovala loni požadovanou hospodárnost k pneumatikám, zatímco konkurenční vozy z nich dostanou více gripu a dříve je i opotřebují.
Letos je však výměna pneumatik během závodu povolena, nutno však konstatovat, že přestup na pneumatiky jiného výrobce není snadný a bez potřebných dat s sebou nese problémy...
Foto: Toyota Racing
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.