Po nadějné kvalifikaci, ale dvojnásobném odstoupení jeho jezdců v Malajsii pracoval tým z Grove se svými testovacími piloty ve Valencii na přípravě ke třetímu závodu sezony 2006.
Wurz a Karthikeyan odkroužili kolem 1000 kilometrů na jihoevropském okruhu a cílem bylo nejen testování nové specifikace motoru Cosworth CA2006, ale především pneumatik pro nezvykle chladnější podmínky, které budou v Austrálii panovat. Stáj Franka Williamse je přesvědčena o tom, že problémy s motorem a hydraulickým systémem ze Sepangu byly identifikovány a vyřešeny.
Dlouhý okruh s několika kratšími rovinkami a řadou pomalých a středně rychlých zatáček vyžaduje velký přítlak, dobrou trakci s její kontrolou, správné vyvážení vozu a účinné brzdy. Silnější motor tak bude jistě velkým plusem, neboť v Albert Parku nejde ani tak o maximální rychlost, ale spíše o kroutící moment.
„Letošní GP Austrálie se koná o měsíc později, to s sebou nese nižší teploty a proměnlivé počasí s možností deště, což bude rozhodující pro výběr pneumatik,“ ukazuje hlavní nástrahu technický ředitel Sam Michael.
„Mark a Nico pojedou v Austrálii s druhou sérií motorů Cosworth CA2006, u které byly použity úpravy reagující na problémy z Malajsie. Ověření proběhlo jak na dynamu v továrně, tak na dráze ve Valencii. S výkony našich motorů panovala v prvních závodech spokojenost, takže věříme v další dobrý víkend,“ dodal v tiskovém prohlášení týmu Simon Corbyn, šéfinženýr projektu Cosworth F1.
Foto: WilliamsF1 Team
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.