Překvapující informaci přinesla agentura Reuters, které prozradil bývalý majitel Paul Stoddart přihlášení Minardi jako dvanáctého týmu.
„Do sezony 2008 jsem přihlásil dnes ráno tým European Minardi F1 Limited,“ řekl agentuře bývalý majitel základny a týmu z Faenzy, provozující vlastní leteckou společnost European.
Stávající jedenáctka už svoje přihlášky podala a Australan tak doplnil základní dvanáctku, kterou by podle interpretací představ FIA neměl nikdo další rozšířit, přitom o svém týmu hovoří David Richards a Eddie Irvine, ambice má i Direxiv, Chip Ganassi a další.
Stoddart prodal v tíživé ekonomické situaci tým společnosti Red Bull, která ho provozuje jako svůj druhý tým Toro Rosso. Několikrát si ale také stěžoval, jak mu F1 chybí. Bernie Ecclestone Stoddarta nikdy v lásce neměl, ale obdivoval jeho nadšení a zarputilost být součástí Formule 1, ostatně tato vlastnost charakterizuje i jeho.
Australan sice už nemá tým, ale vlastní značku Minardi a spolupracuje s týmem startujícím v italské F3. Navíc stále vlastní loňské monoposty a autorská práva k nim. Sám však bude čekat, zda jeho přihlášku FIA akceptuje, či jak se zachová.
Dá se očekávat, že bude Paul Stoddart spekulovat se svým místem na startovním roštu pro sezonu 2008 a pokusí se ho prodat některému jinému týmu? Nebo myslí svůj návrat skutečně vážně a nebo chce být pro některého jiného investora vhodným společníkem?
V každém případě je neslučitelné, že FIA na straně jedné láká do F1 nové týmy a na straně druhé jim nedovolí účast ani v předkvalifikaci. Pokud totiž nezmění svůj postoj a do sezony se může přihlásit pouze 12 týmů, pak byla celá snaha o nezávislé malé týmy pouze nátlakem na automobilky...
Foto: Minardi F1 Team
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.