Od letošní sezóny se ve Formuli 1 používá tzv. vyřazovací systém, který přináší ježdění během celé kvalifikace a zajímavou podívanou pro diváky.
Jezdci na rozdíl od předchozích ročníků v kvalifikaci nejedou pouze jedno měřené kolo. Navíc je hodinová kvalifikace rozdělena do tří částí, z nichž v kažé vypadnou ti nejpomalejší a zařadí se na konec startovního pole. Nikdo tak nemůže vyčkávat na závěr.
"Myslím, že vyřazovací systém je hodně dobrý a napínavý, hlavně pro diváky," hodnotí nový systém Flavio Briatore, šéf stáje Renault. "Ale pořád nejsem spokojený se začátkem poslední části kvalifikace. Jezdíme pořád dokola bez rozumného důvodu. To rozhodně zajímavé není. FIA by to mohla ještě vylepšit. Myslím, že poslední fáze by měla být také jen patnáctiminutová a tankovalo by se před jejím začátkem. Ale kolik každému zbyde paliva, s tím půjde do parc-fermé a na start závodu. To co děláme teď, to nedává smysl."
V závěrečné fázi kvalifikace totiž jezdí nejrychlejších deset jezdců. Na rozdíl od předchozích částí se nejede s lehkými vozy, ale všichni musí mít natankováno tolik, kolik budou mít na startu závodu. Kdo co spálí během této části kvalifikace, to je mu před startem závodu znovu doplněno. A právě to se nelíbí Briatoremu, protože jezdci jsou celých dvacet minut na trati, ale místo zajíždění rychlých časů hledají kompromis mezi šetřením motoru a co největší spotřebou paliva, aby měli v posleních minutách co nejlehčí vůz pro svoje nejrychlejší kolo. Proto by Flavio Briatore dotankování paliva po kvalifikaci zrušil.
Foto: Renault F1 Team
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.