Od letošní sezóny se ve Formuli 1 používá tzv. vyřazovací systém, který přináší ježdění během celé kvalifikace a zajímavou podívanou pro diváky.
Jezdci na rozdíl od předchozích ročníků v kvalifikaci nejedou pouze jedno měřené kolo. Navíc je hodinová kvalifikace rozdělena do tří částí, z nichž v kažé vypadnou ti nejpomalejší a zařadí se na konec startovního pole. Nikdo tak nemůže vyčkávat na závěr.
"Myslím, že vyřazovací systém je hodně dobrý a napínavý, hlavně pro diváky," hodnotí nový systém Flavio Briatore, šéf stáje Renault. "Ale pořád nejsem spokojený se začátkem poslední části kvalifikace. Jezdíme pořád dokola bez rozumného důvodu. To rozhodně zajímavé není. FIA by to mohla ještě vylepšit. Myslím, že poslední fáze by měla být také jen patnáctiminutová a tankovalo by se před jejím začátkem. Ale kolik každému zbyde paliva, s tím půjde do parc-fermé a na start závodu. To co děláme teď, to nedává smysl."
V závěrečné fázi kvalifikace totiž jezdí nejrychlejších deset jezdců. Na rozdíl od předchozích částí se nejede s lehkými vozy, ale všichni musí mít natankováno tolik, kolik budou mít na startu závodu. Kdo co spálí během této části kvalifikace, to je mu před startem závodu znovu doplněno. A právě to se nelíbí Briatoremu, protože jezdci jsou celých dvacet minut na trati, ale místo zajíždění rychlých časů hledají kompromis mezi šetřením motoru a co největší spotřebou paliva, aby měli v posleních minutách co nejlehčí vůz pro svoje nejrychlejší kolo. Proto by Flavio Briatore dotankování paliva po kvalifikaci zrušil.
Foto: Renault F1 Team
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.