V prvních dvou závodech získal první a druhé místo. Do sezóny vykročil ještě lépe než loni a opět má k dispozici nejrychlejší a přitom velmi spolehlivý vůz.
Fernando Alonso tvrdí, že na Velkou cenu Austrálie je připraven lépe než na kterýkoliv jiný závod v minulosti. Neobává se ani týmů Ferrari a Williams, obouvajících pneumatiky Bridgestone, které mohou mít ve výjimečně chladném Melbourne výhodu.
Fernando Alonso: "Víme, že naše auto je konkurenceschopné. Vyhrálo oba první závody a dává mi velkou jistotu. Můžeme být nejrychlejší i v dalších šestnácti závodech. Je těžké popsat tento pocit, ale když vidíte, co tohle auto dokáže, nemáte žádné pochyby o zisku dalšího titulu. Po prvních závodech jsem naladěn hodně optimisticky.
V několika posledních letech byly silnými stránkami našeho vozu výborné brzdy a nejlepší trakce. A to je přesně to, co je potřeba v Melbourne. Klíčové jsou pomalé šikany, do kterých přijíždíte na šestku nebo sedmičku a prudce brzdíte až na dvojku. Víme, že v těchto oblastech je naše auto velice dobré, ostatně jsme tam byli rychlí i loni. Letos by to mělo být stejné."
Foto: Fernando Alonso
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.