Stáj McLaren nevykročila do nové sezóny nejlépe. Konkurenceschopnost je nad očekávání dobrá, spolehlivost také není špatná. Jen štěstí se stáji z Wokingu vyhýbá.
Jako každoročně potkala McLaren shoda nešťastných náhod v úvodu sezóny. Räikkönenovo zlomené zavěšení v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, nehoda s Christianem Klienem v prvním kole Velké ceny Malajsie. K tomu Montoyova menší konkurenceschopnost a McLaren znovu ztrácí důležité body z úvodu sezóny. Přitom motor Mercedes je překvapivě jediným osmiválcem, který nemusel být během dvou závodních víkendů vyměněn. Kimi Räikkönen doufá, že jej konečně opustí smůla. Bezproblémový víkend v jeho případě znamená velkou šanci na vítězství.
Kimi Räikkönen: "Po prvních dvou závodech doufám, že v Austrálii mě konečně čeká jeden víkend bez problémů. Auto je dobré a myslím, že s ním můžeme vybojovat hodně dobré výsledky. Chci nasbírat maximum bodů před návratem do Evropy. Albert Park je trať pro velký přítlak. Povrch má docela malou přilnavost, protože je vždycky hodně zaprášený, neboť se mimo F1 obvykle k závodům nepoužívá. Ale během pátečních tréninků se vyčistí a potom je příjemně hladký.
V některých místech se musí hodně prudce brzdit do velmi ostrých zatáček. To klade velké nároky na brzdy a pneumatiky, hlavně třetí zatáčka. Hodně tady rozhoduje dobrá trakce na výjezdech. Australský závod je myslím jedním z nejoblíbenějších pro většinu lidí. Vždycky je tam jedinečná atmosféra."
Foto: annimages.com
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.