Stáj McLaren nevykročila do nové sezóny nejlépe. Konkurenceschopnost je nad očekávání dobrá, spolehlivost také není špatná. Jen štěstí se stáji z Wokingu vyhýbá.
Jako každoročně potkala McLaren shoda nešťastných náhod v úvodu sezóny. Räikkönenovo zlomené zavěšení v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, nehoda s Christianem Klienem v prvním kole Velké ceny Malajsie. K tomu Montoyova menší konkurenceschopnost a McLaren znovu ztrácí důležité body z úvodu sezóny. Přitom motor Mercedes je překvapivě jediným osmiválcem, který nemusel být během dvou závodních víkendů vyměněn. Kimi Räikkönen doufá, že jej konečně opustí smůla. Bezproblémový víkend v jeho případě znamená velkou šanci na vítězství.
Kimi Räikkönen: "Po prvních dvou závodech doufám, že v Austrálii mě konečně čeká jeden víkend bez problémů. Auto je dobré a myslím, že s ním můžeme vybojovat hodně dobré výsledky. Chci nasbírat maximum bodů před návratem do Evropy. Albert Park je trať pro velký přítlak. Povrch má docela malou přilnavost, protože je vždycky hodně zaprášený, neboť se mimo F1 obvykle k závodům nepoužívá. Ale během pátečních tréninků se vyčistí a potom je příjemně hladký.
V některých místech se musí hodně prudce brzdit do velmi ostrých zatáček. To klade velké nároky na brzdy a pneumatiky, hlavně třetí zatáčka. Hodně tady rozhoduje dobrá trakce na výjezdech. Australský závod je myslím jedním z nejoblíbenějších pro většinu lidí. Vždycky je tam jedinečná atmosféra."
Foto: annimages.com
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.