Šéf týmu McLaren Mercedes Ron Dennis hovoří o několikatýdenní marné snaze úřadujícího šampiona informovat o svém odchodu ze stáje Renault šéfa týmu a současně svého manažera.
Podle Dennise došlo k podpisu společného kontraktu pro přestup do McLarenu od roku 2007 loni na samém začátku listopadu. Tým z Wokingu jednal s Alonsovou rodinou a jako manažer vystupoval právník Luis Garcia Abad. O podpisu dohody vědělo až 25 osob, ale nikoli Briatore a oba jezdci McLarenu Raikkonen a Montoya.
Šest týdnů se následně ale nebyl schopen Fernando Alonso domluvit s Briatoreho sekretariátem na vzájemné schůzce, aby mohl oznámit svůj odchod svému šéfovi do očí. „Zkoušel to několikrát, ale setkání nebylo možné, nakonec mu to musel říci po telefonu,“ ukazuje Dennis oslavovaného Briatoreho a jeho management pro podporu jezdců v jiném světle.
Flavio si následně uvědomil vážnost situace a chtěl oznámení pozdržet, tou dobou už ale vědělo o přestupu mnoho lidí, včetně zástupců sponzorů i oba jezdci McLarenu.
„Šest týdnů to 25 lidí drželo v tajnosti, ale nyní už bylo riziko prozrazení příliš velké, nechtěli jsme připustit, aby se to rozneslo nepotvrzené, proto jsme druhý den vydali oficiální komuniké.“
Po předcházejícím článku o vzorném Flaviovi ukazují slova jeho britského rivala ceněného a charismatického Itala v jiném světle. Briatore šéfuje kromě továrního týmu francouzského Renaultu také svým dalším aktivitám, kterými jsou luxusní klub na Sardinii, luxusní oděvní společnost, skupina zastupující závodní jezdce a mnoho dalších investičních společností.
Foto: Hoch Zwei
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.